Café i lä

Gårdscafé med ateljé & musteri

HÄSTEN & JAG

Publicerad 2018-09-13 22:55:35 i Allmänt,

hur går det för er ?  frågar många på staan...vi jobbar på det hästen å jag.  Han var illa medfaren öronen hängde
svansen borta...å jag lika trasig faktiskt.
jag klippte bort manen...svårklippt till tusen...som glasfiber.  Men när jag kom till ögonen fanns det inte en chans att ta lös dom...han såg mej
han såg mej å sa...du fixar det på annat vis
det är till minne av dessa 3 COLA...SMEAGOL...BILBO...som jag måste börja kunna vara hemma trots att det är tyst å tomt.  Så när jag är hemma måste jag han terapi ...nån som behöver mej
 

Första tanken var att han skulle bli vit igen...men han ruska på sej å sa näää jag är egentligen en brun häst i själen
okej vill du va brun så ska du bli brun
100% ull
å glädjen i hans ögon gick inte att ta miste på
jag syr bit för bit...å alla stygn ska synas ...det är hela iden att vi ska läkas tillsammans
 
äkta tagel ska han ha naturligtvis
å hälften av manen ska dekoreras
det har tagit lång tid att komma så här långt men även att vilja vara hemma mer
Nu har vi nått hit han är hel å ren å glad...å jag då?...jo nu ska alla såren å stygnen läkas å det med broderier å faktiskt ...jag kan känna att jag vill komma hem å få sy...å vi har blivit riktigt goda vänner

skinnmusen som jag sydde till BILBO en natt för 15 år sen ...så himla mycket dom lekt me den ä lika fin
 

Djur är aldrig mer än gäster
i våra liv...vi har en fantastisk
tur som får ha dem hos oss en
tid , som får ett bättre liv
tack vare dem , å sedan är
det över
tack cola , smeagol å bilbo
ok vi kämpar på å återkommer

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela