Café i lä

Gårdscafé med ateljé & musteri

SY & HANTVERKSMÄSSAN UMEÅ 2018

Publicerad 2018-10-15 18:34:14 i Allmänt,

På väg till SY & HANTVERKSMÄSSAN UMEÅ...en full buss ( LESTANDERS körde verkligen värt att åka å inträdet ingick)... med förväntans fulla liksinniga...å ingen borttappad hantverkstid     Elisabeth virkar
jag virkar...ska klä ett sopkvastskaft till att hänga garn på
jepp garn + te...
flitiga händer ...man hinner mycke till ume...många hade handarbetet me så roligt
framme...men tyvär fanns inte garnet jag har slut till hästen...Kerstin Schmidts handfärgade ullgarn...nåväl allt kan man inte ha med köper i butiken sen
många vackra tröjor eller ( gensar ) ( varför fattar nästan ingen längre vad det är ) 
frågat om lov att fotat
oskarpt men ni fattar
så fina
detta skulle jag inte ge mej på
när jag var liten stickade min systers svärmor gensar till mej med sån svängd flermönstrad överdel..
kul att det kommer tillbaka
här blir man som sjuk av habegär
å väldigt trevligt med alla bord där man kan pröva på
går åt massor här ...kan tyckas bara skräp men sök i skåp å loppis å gör långa
ja vad kan man kalla detta...uppträtt på organzaband    FINT
Tomas å Anneli visar åt hemslöjden
början på nått vackert
å dessa otroligt fina att samla ihop stickorna me...köpt till min dotter...she loves it
symaskin som ja vad säjer man
hur många gånger vill man göra samma...
å vem gör dessa?
cool
Elisabeth köpte en jacka som jag har...man ångrar inte ett sånt köp
underbara kläder...har skrivit om KORALL förut
gjort på maskin...men tänker på min häst
3 såna kunde jag inte motstå
hur många vantar som helst
å dessa hur FINA som helst
tyvärr slut här
roliga faktiskt å glad tjej som visa dom
Fika å sen hemmåt...ja vi åt ju där me å måste säja att KUMIN har så himla god mat jämt...en trevlig dag 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela