Café i lä

Gårdscafé med ateljé & musteri

HÖG ÄLV

Publicerad 2018-05-07 11:18:16 i Allmänt,

GODMORGON BUREÅ...i helgen har jag varit som en hök på era ungar ...inte elak inte skrikit nej förklarat å informerat å inte minst hållit vakt.  Vad gäller nu detta MINA UNGAR gör väl inget...ok så här är det dom cyklar bakom coop ( konsum) i vattnet ...JÄTTEKUL...har cyklat i vatten jag me som barn fort å med benen ut...ja om sanningen ska fram så har det hänt även som vuxen.  Men här är det livsfarligt man ser inte var kanten slutar .  Dom cyklar även i på hembygdsgården på små broarna som spolas över med älvsvatten.  Tack pappa med barnvagn på andra sidan igår som åxå skrek att dom skulle gå därifrån...Jag sitter å spinner å ser ut över älven ...sitter med en klump i magen för att vara åskådare till detta är verkligen inte kul åså upp å ut.  I morse 6 gick jag ut å till kommun vid återvinningen å sa till att nu får ni hjälpa till här å spärra av...det är tydligen coops ansvar men vad ska dom göra ...NEJ ni har detta på erat bord nu å även broarna...för den biten är iallafall kommuns. Ska vi spärra av hela älven??? men herre gud använd fantasin ...hoppas det blir gjort nu under dan.  Bättre att ta de nu än att få ett samhälle i chock om nån unge försvinner.   Å SNÄLLA FÖRÄLDRAR KOLLA VAR DOM ÄR Å GÖR följ dom ut till älven å förklara dess kraft.    TACK FÖR MEJ som aldrig slutar bry mej fast många säjer ...men sluta bry dej...nej allas barn är allas barn

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela