Café i lä

Gårdscafé med ateljé & musteri

KONSTTUREN 14-15 / 7 - 2018

Publicerad 2018-07-20 01:06:49 i Allmänt,

 ja nu har det varit KONSTTUREN SÖDER OM ÄLVEN
VÄLKOMMEN IN ni som missa på grund av värmen...å ni som vill gå igen
sjukt varmt å jag måste säja jag är verkligen imponerad att ni orka åka runt
Katarina spann på innegården
väv
å i växthuset visa hon VÄVDA längder,...KERAMIK prover...å sina handgjorda PILKORGAR...STICKADE KLÄDER...
å BATIK

många var väldigt intresserade av alla mönster å tekniker i lera
så fint ljuset lyser igenom
STICKAD TRÖJA
VÄVD längd i mellangången
å i mellangången fladdrade HANDFÄRGADE SJALAR
en ville vinna pelargoner i mellangången....näe
uppe på altanen såle Katarina sina HANDSPUNDNA GARNER...HANDFÄRGADE GARNER...
även VÄXTFÄRGADE Å SVAMPFÄRGADE
helt underbara färger
jag älskar vildvinet som hänger från taket

här på innegården var det skönt
om ni får möjlighet att se denna otroliga manick som Katarina köpt på andra varvet ...å det visa sej att hennes kompis Åses pappa gjort...ta er en ordentlig titt...den är ett underverk
äppelträd å porlande fontän
.min innegård är inte stor men så jättefin
å alla som kliver in blir helt förvånade...som i utlandet
å från cafet...som inte var öppet strömma härlig musik å sång
det var den här skivan PAUL POTTS

min sambo älskar att bada
en stunds vila
mina gröna HANDFÄRGADE GARNER hänger i växthuset för jag vill ha in det gröna
men nu går vi ner till mej ...min verksta är i källaren å skönt sval
TYG 350cm långt TRYCKT...
försvara dej med näbb å klor...
å handmålad SKATA...pica pica
TOFSVIPA...vanellus vanellus
ÄGG
lite bilder av andra tryck jag gjort
å
så roligt att alla säjer ...visst är det du som gjort skatan...jepp å det är det mönster som ligger mej närmast hjärtat
å våra höns som vi hade på 90-talet
fisk...jag kan än inte se mej mätt på detta mönster faktiskt
det finns ett djup som jag gillar...är verkligen nöjd me det...det kan man väl få va
här kan man slå sej ner med en kopp te eller kaffe å läsa i hantverksböcker...ingen utlåning
cafe delen...vi bjöd på kaffe ,te , jordgubbssaft , vatten  å kanelbullar...strykande åtgång på vatten...skulle nog blandat vätske-ersättning
å in i verkstan
se upp när du går in det är djupt ner
jag har spunnit å vävt å tovat en halsduk
bak
fram
å en halsduk som är mitt avslut till elektrolysen på rönnskär...när jag gick i pension...färgat ullen i koppar å syrafärger för jag tyckte det var så vackra färger på jobbet
spunnit å vävt en väst
halsband
jag duka fram burkar med olika fibrer
stort intresse att känna på olika
blir trevliga samtal mellan folk om hur otroligt mjukt fibrer är
hårspännen
halsband
privat ...mamma å pappa
jag har tovat å broderat bollar
å
å en var vinsten hos mej
denna...å den vann  Annbritt Sundkvist
jag visa åxå mina spunna garner å tyvär så säljer jag inte dom utan jag spinner för att väva...men naturligtvis blir jag glad att ni tygker om dom
men de handfärgade är till salu
vi hann inte äta nått under dan men en skön frukost innan andra dagen
Katarina valde koppen jag köpte av en keramiker i estland...KAJA RINALDO...
lite cafebord i örtagården
å när rundan var gjord så gick vi ner till burebaren me TOMAS som åxå är me i turen å Anneli å åt middag ...sen hem till oss på kaffe glass å jordgubbar
jag har aldrig haft så goda jordgubbar som nu...är det värmen...TACK ALLA SOM KOM Å VI HOPPAS ATT NI FICK EN TREVLIG Å GIVANDE TUR
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela