Café i lä

Gårdscafé med ateljé & musteri

VÄXTHUS invigning Edelvik

Publicerad 2017-05-28 12:10:04 i Allmänt,

På Fredag var det invigning på Edelvik...växthusen står klara.   Jag , syrran SONJA , å Elisabet for iväg...nu tycker ni väl att jag far hit å dit hela tiden...å borde vara i min egen Verksta men jag tycker om att se vad som händer å när folk anstränger sej att sätta saker i verk tycker jag att man visar uppskattning att ta sej tid
jag har ju gått 2,5 år här på skolan ...man kan ta eleven ur skolan men man kan aldrig ta skolan ur eleven...nä nä jag formulera bara om en rad ur GATUKATTEN BOB...min älsklings bok   man kan ta katten från gatan...men aldrig gatan ur katten.  men det är så det känns den stannar i hjärtat.  nya elever nya lärare men man tänker ofta på dom som var då ...vi som var skola då
nåväl nu skulle en ny del invigas...PER rektor nu
fin skyllt
ett växthus är cafe
hm  det blir räkmackor när det öppnar
Kolla det gamla porslinet är uppackat ...det använde vi när jag gick...bra ide
det var utaget flera gamla saker som bidrar till stämningen
dom blir nog populära
även dom
men här finns mer att önska...ta hem Earl Grey...blomsterteer är inte goda till mackor
Eva Axelsson har gjort brickorna
glömde kolla vem som gjort dessa
många undra varför det stok konservburkar på borden...men det är satt ärtor i skulle varit fint om ärtskotten hunnit upp...men ljusen tycker jag ni ska skippa å köpa in batteriljus...det har de flesta fiken i fina glasskålar
cafet invigdes inte med ett band å sax...utan av att första kaffekoppen hälldes upp...mycket bra ide där tänkte ni till :-D
lugnet före stormen
å jag var första kunden...bara det !!!  bjöd på räkmackor åt oss tre....jättegoda å västerbottenosten på sidan var toppen band den till platsen Burträsk
lite sommarsång
sen kom våran kusin ( fast som en syster )  ut hon bor nära å har jobbat i köket i många år
ute grillades hamburgare
med tillbehör
Rose bjöd oss på kaffe å vi dela 2 kärleksmums som de systrar vi är
det andra växthuset ska det odlas i
men först en utställning av elevarbeten
rakubrännt
pelargonerna fick stå ute...synd jag hade velat se mer liv i växthuset å kännt lite varm jordlukt...nå väl jobba på vi återkommer.  det syns inte på bilderna men det var jättemycket folk så invigningen blev en hit

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela