Café i lä

Gårdscafé med ateljé & musteri

TURF.....ART-YARN

Publicerad 2017-04-22 11:21:52 i Allmänt,

Ska man behöva erkänna att man är beroende...Turfoholic.  ( kan det heta så ) nåväl jag vill inte hamna i Öjebyn för avvänjning...jag mår bra. Förnekelse jaha ...                                                                                                     När jag sluta på jobbet där jag gick mycket blev jag något orolig att bara sitta vid spinnrocken eller väven. Men Anna-Beata ( man har anonymt namn ) gav mej rådet att börja TURFA . Sagt å gjort Tor fixa programmet å sa gå inte vilse.  Men det är svårt att gå vilse med en karta under näsan hela tiden.
MAN GÅR Å GÅR...den första söndagen i månaden blir alla prickar ZONER gula å alla poäng nollställs. Så börjar man om.å då får man 50+ på varje gul zon  MARS blev det mycke för mej    å när jag skulle ta zonen på kallholmen...den heter SKEHAMNBEACH bar jag kronan stolt...har man den har man flest zoner i regionen västerbotten
då var staan å nästan allt runtomkring mitt...bergsbyn, ursviken , skelleftehamn osv...ja man har dom ju bara en liten stund hoppas man . lasta in sparken i bilen å tog cykelvägar ...jag vågar inte cykla. När nån annan tagit den kan man ta den igen å få mer poäng.
man får vara ute i naturen å se årstiderna...för ett tag sen plumsa man här i djupsnö
att se till rönnskär å vara fri inte helt fel
dagens hällristningar...speglar väl tiden...ingen tid att sitta ner å hacka ristningar...bara tvärspreja å dra...inte ens tid att göra det snyggt
åså får man medaljer...ett slaggs morot att fortsätta . Denna sötnos fick jag i bonnstan tog zonen av ÅSA&ALRIK...
åså kan man ta tillsammans...assist  från 1 till 21...+ den som tar zonen så man ska vara 22 för att ta 21 assist...inte helt lätt faktiskt att alla är inne i zonen på så kort tid
en dag gick jag 14423 steg det blev 10,18km....då fråga jag om det gått för långt ...svar det är normalt
normalt
idag har jag 64618 poäng +26 22z  har inte varit ut än...å detta är inte mycket kronan kommer aldrig på mitt huvud igen ( dom i umeå har den mest men har ju fler zoner att ta me...går egentligen inte tävla rättvist när det skilljer så mycket)...men jag tävlar bara med mej själv
kolla...gubben i nagerlack...å så fint ...tog bilden från nokiakarins telefon igår...för igår hade vi Turfträff                 verkligen trevligt ...vi träffades på en pub kl 17 å vips var hon 23.  vi prata TURF grejer vi utsatt oss för för att få zoner jaa helt vansinniga ibland...å vem skulle förstå detta ingen annan än en annan turfare
jag far ju inte runt så himla mycke men STEFANX46  han far runt han...nu har han varit i syd korea...söker billiga resor å tar zoner i massa länder...mycket trevlig kille...                                                                       Så tack för igår...Radagast18 ( 1a i sk-å )   ... , Anna-Beata , Spillunten, zido ,nokiakarin , tantorange , å du som jag missa namnet på å hade trasig telefon ...å STEFANX46 som inte är på västerbottens lista men väl på WORLD listan   TUSEN TACK för en trevlig kväll å vi gör väl om det så fler har möjlighet att träffas ...annars ser man ju bara gubben på skärmen vem som är ute...  nå väl TACK från Art-Yarn

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela