Café i lä

Gårdscafé med ateljé & musteri

TEXTILFESTEN 2017 04 01

Publicerad 2017-04-04 12:18:00 i Allmänt,

HEJ ALLA GLADA SOM KOM ...Å TACK...å ni som missa detta    SYND OM ER
det var mycke folk...ser inte ut så men jag passa på att ta några bilder i börja å det var tur för sen hann jag inte mycket
gick snabbt runt å hälsa på utställare å försäljare
man träffas ju bara på sånt här för vi är ju utspridda ...men det var fantastiskt att nått görs i skellefteå så tack ULRIKA å gänget runt henne
trevligt att träffa CELIA B DACKENBERG som gjort boken SAGORNAS STICKBOK
härlig ide...jätteroligt
längst bort en vävstol som den som ville fick pröva i
kuddutställning ...å man blir sugen att brodera
å det hörde jag att flera ville som stog där
våren är på väg
å mitt i MARIA
verkligen i tiden
KATARINA ROOS med sina vackert färgade garner...Elisabet hade sin sjal på sej i rost å alla fråga var hon köpt garnet å typiskt just den färgen var slut så hon hade inte med den...men det går ju fler tåg
den fina färgen på sjalen
skattkista
på ett bord låg denna stickning ENORM...ingen aning vad det skulle bli men man stickar med rundstickor ...som avlöser varandra...skulle velat veta å fler med mej
ANNELI stickade med sniljor det är ju åxå återbruk..Sissel ska börja sticka ...nu är det sagt på nätet vännen så nu sätter du igång...
å varför hann jag inte ta mer bilder jo jag hade med spinnrockarna så man fick prova
å 2 spisar med 10l pannor ...vatten å såpa å tesilar ååååmassor an färgad ull ...den höll HANDENS HUS ...så folk fick göra kulor
det var packat vi pannorna hela tiden ...å alla åldrar...så roligt detta ska jag göra med barnbarnen i påsk sa massor ...jag med sa en tjej på nästan 90 år ( obs ej felskrivet )
vad ska man ha dom till frågan hängde i luften hela tiden...jag tipsa : örhängen halsband ...gör flera å gör ett luffarschack , spela på parketten rulla in i burk  spela kula ...häng dom i påskriset ,  grytunderlägg...ska jag fortsätta ?
på tal om påskriset SNÄLLA KÖP INTE FJÄDRAR dom slits lös från levande fåglar...Katarina sålde ullockar som man tesar  ( fluffar upp )
tog med mina halsdukar å handspundna garner för att inspirera till spinning
Uppe på scen med mej stog KATARINA från SLÖJD KLUBBEN ...Handens Hus
Å TORE stog mellan oss från SMEDJAN ... Handens Hus...en stolt tjej som böjt en upphängningskrok...jättefin...å några tog sina tovade kulor å gick över till andra sidan å fick göra halsband å kom å visa stollt upp dom...så härligt att se denna glädje att kunna göra nått med händerna.  Å flera försökte spinna David hjälpte mej med det när jag fick tjockt vid grytorna . å en kvinna sa att hon ville ha adressen till GUDRUNS ULLBOD för nu skulle hon göra sin dröm...
FREJ visa hur man binder med rep...han har åxå kurs i den tekniken
Sen på kvällen mingel med föredrag...en roligt ide var att när vi kom dit fick vi ta lappar av kläde å garn å sitta å sy medan föredragen var
jättetrevligt...vi skulle sy nåt om dagen å kanske ge bort den
BRITT-MARI MORSAY prata om sin tunntovning ( gick en kurs i Vilhelmina för henne på början 1990) ( å NUNO i Umeå förra året ) å Nunotovning å tänker ha en kurs i Skellefteå
Sen ett föredrag om ett gäng som åkte till Schettlandsöarna...
ÅSA  Widmark  å  MARIA Lundqvist
allt mycket bra
jag fick KATARINAS lapp...ja det är våren  TUSEN TACK   sen åkte vi hem till mej å som alltid sitter vi å prarar om dagen långt in på natten...det var en otrolig dag   Å MÅTTE VI FÅ HA DETTA NÄSTA ÅR ME...SNÄLLA

 
 
 
 
 
 

 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela