Café i lä

Gårdscafé med ateljé & musteri

SY& hantverksmässan 2016

Publicerad 2016-10-31 22:26:54 i Allmänt,

HEJ i helgen var jag å Katarina till Stockholm...vi åkte på fredagsmorron å som vanligt så stickar vi hela dan
Katarina började med att laga sina sockar...jag sticka en vit sjal som ska färgas när jag får tid...sticka i 9 timmar i sträck..vad blir det för timpenning :-)
 
sen i säng på hotellet på 16e våningen med otrolig utsikt
 
 
dålig bild men globen är blå på natten
fint när gyningen kom...låg å såg denna utsikt från sängen
vi betala 400:- mer för uppgraderat rum...inget eget val...men detta var vad vi fick morronrock awesome...vi hade velat äta frukost så här ...men icke
får bli mer vanligt...kan nog säja att vi rest mycke men nog aldrig varit med om rörigare matsal...personalen slet som tokiga men den var felbyggd å opraktiskt...men det var ju nära mässan ...men mätta å glada går vi till en dag med ögonen inställda på ull
massor av ull å alpaca
mor å dotter mycket trevliga
 
 
sen träffa jag MAJA KARLSSON som gjort en mycket bra stickbok..åxå en tjej som går rakt in i hjärtat...jo jag köpte den...TACK för den boken MAJA...STICKA svenska mönster
man kan prata om stickning ...jodå
knappjakt...jag köpte bara lite små handla mycke knappar i Estland
garn garn garn
många bord med pröva på...här tovar en bollar med tesil...det har jag ju lärt er eller hur ...
virkning
¨å
pannlappar
många vill pröva nått nytt
kallfärga garn
spinna
å det finns även spinnrockar på el ...inget är omöjligt...denna säljs av sussan på gudruns ullbod 5.400.-
sussan är alltid bra att ha att göra med...har köpt allt av henne 3 spinnrockar kardmaskin blender å nu ska jag få av ungarna en bordsvävstol som pensionsprecent...beställer den ikväll...här stickar hon med enorma stickor
sidenmålning
vackraste kläderna har KORPS säljer garn läder skinn ylletyger... färg för växtfärgning mönster till medeltidskläder osv
fin eller hur...köpte banangarn skinn å yllekläde å vax till lintråden
katarina köpte grön indigo som ska jäsas tills den blir INDIGOBLÅ äkta
tanken att man är så fin i magen får en att må bra å le
katarina diskutera länge om färgning med denna intresserade man
´medan en i korps grupp ville vara säker på att vara fin...hon hade en mycket fin klänning...men fick imgen bild på den
å på ett ställe som godispåsar...
 
 
 
 
 
ny ram att väva med trasor i
 
jo vi köpte en var...läs om den i nästa VÄV tidning
FÅRBIFORM som KARIN i mitten har ...har egna får å färgar spinner
 
mycket fint att köpa...syster MARIA till vänster åså Katarina
KIA har FORSBACKAULL  spinner färgar å säljer sånt vi behöver...KIA å KARIN delar på hyllor å plats...tycker dom bygger upp snyggaste stånden...lunch
nu har jag prövat på båten från estland å nu å vet ett resultat...inte för mej.. åt upp 3 räker å 3 med lax sen var det bra ...ta dom katarina
äntligen slog jag till å köpte en jacka...när hon var klar klev jag in å sa nu har jag velat nog nu slår jag till...å är mycket nöjd...har skrivit förut om hennes liv i laos
sidenbandsbroderi...en lång dag var slut skulle vi betala för i morgon me...140:- första dan å vill man gå imorgon me å få rabatt så måste man lösa den innan 17...å få gå för 80:-...men jag tänker så här när man gått hela dan vill man inte bestämma det när man är trött utan det borde vara så här...betala 140 å visa upp kvitto i morgon så går du in för 80... eller hur.   vi gick upp på rummet å bytte om å när Kia å Karin var klara gick vi ut å åt på hotellet brevid där vi bott förut ...god mat ...sen åkte dom in till stan där de bodde å vi kröp i säng
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela