Café i lä

Gårdscafé med ateljé & musteri

NUNO_TOVNING

Publicerad 2016-02-20 12:19:00 i Allmänt,

Jag å Katarina for på kurs genom Hemslöjden ...Nunotovning...jag gick en helgkurs med Britt-Mari 1992 kan ha varit 1993 åxå..i tunn-tovning....hur som helst var det en rolig helg i Vilhelmina å jag fick en vän som jag än har kontakt med Birgitta som har ULLZENTER ...nå väl nuno-tovning är ju som lika men man tovar in merinoull i sidentyg
siden i härliga färger
å merinoull i mer färger
så klart att jag valde turkos ( mitt på gröna mattan )
Britt-Mari visa hur man lägger ut ullen
siden å mönster...å där finns inga rätt eller fel ...att det finns så många mönster å ideer i huvet på folk är verkligen kul
jag gjorde prickar...VA bara prickar ja en rand på sidorna me
å livfulla prickar
Katarina gjorde 2...det som ser ut som skuggor i grått är svart på undersidan
sen rullas mattan ihop å då börjar det tuffa jobbet...100gånger ,kika , 100 gånger rulla rulla rulla ja först her man ju på varmt såpvatten förståss annars kan du stå där till dödagar...100 gånger om å om igen
sen när det fastnat ordentligt så kasstar man den i mattan massa gånger detta får ullen att tova ihop
resultatet av en lyckad dag
å så här blev min
sidenet blir fint
jag är nöjd...det blir ju inte högsta kvaliten på kurs några timmar men det är bara att fortsätta
 
vi höll till på Mejeriet en komunalhantverkslokal ...med fina lokaler att hålla till i släng er i väggen Skellefteå kommun.å erat kulturhus det är detta vi behöver ...att samlas å göra saker inte bara se vad andra gjort...här finns flera lokaler  keramik å här ligger åxå glashyttan...det var detta vi ville ha i gamla bryggeriet...kommer ni ihåg oss som kämpa för det ...jag är sur än för det
jaja man har ju egen verksta nu så ...men nog är det roligt att umgås med andra i hantverk...TACK ULLRIKA FÖR ATT DU FINNS Å DESSA TISDAGAR PÅ HANDENSHUS
ja det var roligt att fara till UMEÅ å jobba å se hur det kan vara
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela