Café i lä

Gårdscafé med ateljé & musteri

VÅRUTSTÄLLNING

Publicerad 2016-04-19 22:24:00 i Allmänt,

 
 
jag å syrran Sonja for till Burträsk i lördags
Katarina visar tryck med löv...hon är lärare här nu
fikon blir bäst...men vi känner ju mest för växten me
färg å tovrum...här gick jag i 5 terminer...känn dej för å sen 4 terminer konstlinjen  ...jag å Katarina
jag gick ut 1993
Bildlokal...så himla tomt men vi är tidiga...men konstigt när vi gick här var det obligatoriskt att närvara å jobba å visa vad vi höll på med...men nu inga elever
det är lite ombyggt å tillbyggt...men vilka minnen som sitter i väggarna
Textil...ååå vad vi vävde...men här är tyst
Tryckbord...jag ville ju mest lära mej keramik men det blev textiltryck som blev min grej å tovning...då jag gick här å vi hade vårutställning...gick teaterelever å visa mina tovadehattar...å jag sålde min första. Margareta Karlsson var textillärare å sa låt mej sköta detta ...å jag fick bra betalt...
men lite tovas nu me
våran SASHIKO resa gav resultat ser jag...fint
PÄR är kvar
keramiken
här hände mycke
jaa härlig miljö
sen kakbuffe
fika å sen till aulan
åååå vad fina dessa var man blir sugen att fara hem å börja...sånt gjorse man ju me...det var kul
tupp
and
å i ett klassrum hänger fortfarande gardiner som skolan köpte
jepp det är jag
TRIBU...jag tycker fortfarande om detta mönster...å det har en otrolig berättelse hur det kom till
en konstskola i mitt hjärta...TACK för det vi fick vara med om
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela