Café i lä

Gårdscafé med ateljé & musteri

TRÄDGÅRDSMÄSSAN UMEÅ

Publicerad 2016-04-15 23:24:31 i Allmänt,

jag å Katarina var idag till trädgårdsmässan i Umeå
vi jagar ju pelargoner...lite udda sorter
gillar ju även keramik...här gamla i nyproduktion...NITTSJÖ
finns hos LINNE OCH GRANKVIST...jo hon heter LINNE ( ingift )...häftigt vi gillar ju LINNE me
se så snygga
man träffar hela tiden folk man känner
Kristina Ersviken hemslöjdskonsulent...här pratar hon med KARIN som gjort mitt Fårhårspänne
Kristina jobba med att virka runt...med mattrasor
det är så mycke man kan göra av mattrasor
sittdyna virkad av lovvikagarn...en stor mormorsruta...kör den sen i maskin 60 grader så blir den så här härligt tovad
å sen ett trevligt snack med CLAES HOFBERG...å...ROLAND FÄLLMAN ( GUBBEN )som båda gör så otroligt fina grejer i trä
vi köpte ett valnötsträd var
och fick med en hälsning å vinkningar till Kurt Rydling...från HELEN...på Blomqvist plantskola
Fick min röst...på balkongtävlingen
kändes som hemma
å många trevliga ideer på loppisfynd
den väckte min längtan till växthuset
så fint
handvikna fröpåsar...i handgjort papper
jo den var bäst tycker jag
Katarina valde den här ...så otippat för det är verkligen inte hennes stil...men tydligen finns en dold passion där
rena lyxen
jaa varför inte
förhäxad av lyx å guld...lycka till i tävlingen
å
å
å
massor av lökar fanns det...
dom har ju så fina former...inspirerande
Katarina fundera på att köpa en krukmakare...vad den nu heter ..(.jag unna mej en för flera årsen )
å testar den först...rulla
vika
trycka
dra lös
voila...duktig tjej
å sen jord i å frön...tycker dom är så vackra när dom blivit denna färg
jag köpte en pelargon...vi serverar inte coca-cola på CAFE I LÄ...men vill man känna doften av coca-cola är den här klockren...välkommen
 
 
 
 
 

 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela