Café i lä

Gårdscafé med ateljé & musteri

SY ARMBAND

Publicerad 2016-04-27 10:48:00 i Allmänt,

I går var vi till HANDENS HUS å sydde armband...i nya å återbrukade material
vi blev 28 st å massor av material
tråd
det går sy av alla typer av tråd...lin , bomull , ylle , syntet allt du vill för att få fram din idee 
linne å band...när du är på staan i mitt fall på loppis så sök knappar , band , virkat  ja allt
å kläde ...å spara nu allt spill det är som en idespruta när man öppnar sin i mitt fall en liten resväska dit jag her allt ...
ok ...Cerstin gav mej en bit svart kläde...som ett oskrivet blad
så plocka jag på mej...orange kläde lintråd organsaband å en grövre svart tråd...sitter å tittar ett tag i högen
å så här sluta det...det grövre knöt jag knutar på så det blev som pärlor på rad
Elisabeth valde svart å lila ( hennes färg )
Sibylla rött ( hennes färg )...mem hon kan förvåna oss ..rosa rosor ...rosa sjal...å när vi gick till bilen vad nu..ceris kappa...allt kan hända tydligen ;-D
3 generationer...härligt att sitta tillsammans å hantverka
att skapa tillsammans alla åldrar är givande...
en fågel ...en PÄRLHÖNA ser det ut som
Jörel gjorde en visslande pärlhöna på promenad...armband joo men kan sluta som brosch
å nu några andra
sydda knappar...linda tråd runt en penna å sy sen några stygn i tråden ta av från pennan å sy sen langettsöm runt hela som dekoration men du kan ju använda en till att stänga bandet
å du behöver inte va så noga me baksidan släpp bara loss
se där vad jag mena med att spara spill...det allra minsta skräp blir fint
tennknappar
 
är det hjortron
klädet behöver inte kastas runt...ta bara bort den som är lös sen håller det
Elin gjorde knappar i ulltråd
jaa jag var nöjd å även hon med detta armband...nästa gång blir det att tälja i färsk björk å nästa efter det ...
Bind å dekorera en enkel bok...det blir awesome...jag har ju gått bokbindar kurs med Tor...det är verkligen kul

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela