Café i lä

Gårdscafé med ateljé & musteri

OJ OJ NU SKA BANTAS

Publicerad 2016-04-14 23:02:21 i Allmänt,

2 av 3 väger för mycket...okej det köper jag...men det måste säjas till mitt försvar...att jag jobbat heltid å då är man borta ca 9-10 timmar...så man ställer fram mat å gud vet vem som äter mest
men detta är innekatter så motion är att rusa trapper upp å trapper ner
men nu väger jag upp i tre plastpåsar ...ja tre det borde vara två men nu är det så att Smeagol väger precis rätt men vägrar äta annan mat än dom andra å han ska ha plastpåse med
åså fick dom en skål som dom äter sakta i för man måste fånga upp kulorna med tassen
å det lärde dom sej direkt...riktigt kul...men snart är min sjukskrivning slut så då blir det svårt att hålla koll igen så vi får se hur det går men pensionen är ju nära så det ordnar sej nog sinom tid
men det ska säjas att det som är uppmätt i påsarna inte går åt helt under dygnet...tre påsar med påsförslutare   Smeagol = röd   Bilbo = turkos  Cola = gulgrön...å ipåsen ligger en lapp med samma färg...för nu ska vi vara så noga som möjligt...å slarva när vi inte får ihop dagen...en sak kom fram med detta ...jag måste stå på vågen å hålla i dom när vi kollar vikten...å då såg jag ve å fasa vi är TRE som har övervikt...det får jag ta itu med...undrar bara vad jag ska ha för färg på klämman nu när Bilbo har den turkosa

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela