Café i lä

Gårdscafé med ateljé & musteri

ESTLAND forts. dag 2

Publicerad 2015-05-26 00:22:46 i Allmänt,

VI fortsatte nerför gatan å såg denna inspirerande balkong
blir säkert jättefin när det nu börjar grönska
kan inte gå föbi vackra dörrar....det har vi gemensamt Katarina å jag
å här fanns gott om dom
å såna här ställen måste man bara gå in i
kom hon jobbar
jag hälsa å fråga om jag fick fota...det går bra å tack för att du kom
mycket hög kvalite å vackra saker
fina knappar
Katarina ropa på mej å visa dom här
är det inte din stil...å jag blev helt såld...så otroligt vackra
vi gick vidare ...hela tiden driven av klockan
vi kom fram till glasblåsare
så härligt att gå en väg å i nästan varje dörr ledde in till en hantverkare
glasgalleri
färgstarkt
å alla dörrar stog öppna
älskade ull
å en till glasblåsare...nu börja jag inse att vi har alldeles för lite tid här ...å jag har börjat tänka på fiskarna men hinner inte gå tillbaka...det grämer mej
ÅSE håller reda på tiden å vi går vidare
vidare passera bara
blev sugen att sitta här en stund...gå vidare
vi börja inse att dessa gränder i gamla stan i TALLINN borde få mer tid
när vi hittar en ingång till en innergård som är skyddad...ja det är ju hela gamla stan det ingår i världs arvet
denna gård är intakt sen 12-1500 talet
helt otrolig att tänka att folk då gått i dessa trappor
en underbar plats att växa upp som fågel
bilderna ger inte denna plats rättvisa...sorry
å även här en hantverkare
å uppe...nå väl vi måste lämna denna rogivande plats
spara lite bröd i fickan å detta par blev glada åt en bit bröd
det fanns många turkosa dörrar
när man kom ut ur denna stenvärld så blev man överrumplad av allt gröna utanför
å nu är det tid att gå ombord...vi är itid men har använt varje minut att se så mycket vi kan...men ändå hör man att vi var sist...en del hade varit där länge VARFÖR DÅ !!!!!
å som vanligt kollar jag sånthär
sånthär
å sånt här...får ibland höra att jag överdriver ...men det skiter jag i det är till för mej å jag har betalat för det...vi ville äta buffe för på hitvägen åt vi bara en räkmacka å te...ställde oss i kön å när vi var framme var alla platser slut till första dukningen å andra var 20:30 vilket vi tyckte blev sen vi var ganska trötta...gick tillbaka å skulle fråga en sak då hon plötsligt sa att vi kunde äta om vi vliie...OM VI VILLE
jag lova att pröva det här ...hur det nu stavas...Katarina tar det ofta när vi är ute
lovat är lovat
men inget jag gör om tror jag...jag åt upp allt å Katarina sa att nästa gång kommer du att gilla det ...NÄSTA GÅNG ?
skål å bon appetit.
förrätt...på vägen till ESTLAND åt vi bara en räkmacka alla ville spara pengar...men nu ville jag å Katarina sitta i lugn å ro å ta in resan å äta gott
varmrätt...å vin    det fanns hur mycke olika rätter att välja på
vi valde Minervols La Livinier , Frankrike
åså efterrätt
detta gillar vi
men kommer vi att orka
jajamen inga problem
fruktdrinkarna var jättegoda
kakor å sånt fick vara
solnergångå vi ska dra oss tillbaka
frukost på morgonen
vi åt å satt å prata å tycke allt var lugnt när en bad oss lämna bordet ...det var många som oätit...vi gick å jag blev så himla förvånar att det var så lungt i matsalen för utanför var kön enorm...att folk ligger så länge ända tills vi nästan är i land

jag var förvånad att det var så trångt i skärgården för denna båt ...den gled otrolig sakta å det tog lång tid upp till Värtahamnen
 
i bussen hemmåt skötte katarina våra växter...här mina...jag sa hur kan mina se halv döda ut
å dina så fina...skratta hon å sa ...dina får kolsytat vatten...mina vatten hemifrån
denna korg har Katarina gjort själv...den är jättefin men jag har inte händer som orkar med att göra en ...men jag köpte en jättefin som minne av resan...jaja vi är vänner än å mina plantor lever...jag tror hon lura mej om vattnet
Men fiskarna i keramik ångrar jag än å kanske jag måste dit igen bara för att få tag i dom...vi får se
 
 
 
 
 
 

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela