Café i lä

Gårdscafé med ateljé & musteri

ESTLAND dag 2

Publicerad 2015-05-23 00:41:33 i Allmänt,

Denna dag skulle vi göra ett besök till en affär som sålde all till hobby
ser inte mycket ut för världen
kan det verkligen vara här
men namnet stämde...vi gick in å nån trappa upp
det var helt sjukt
knappa alla som finns tror jag
konsentrera dej bara på knappar tänkte jag
band spetsar tyger garn absolut allt du behöver verktyg pärlor spännen allt du behöver å sen lika mycket som du aldrig kommer att behöva...men här just här kan du förlora förståndet å köpa åxå det
nå väl jag kom linrigt undan ...jag tog knappar å ikön när jag betala sa tjejerna bakom kassan nått å en i kön översatte att ingen hade köpt så mycket knappar på en å samma gång...jag va speciell...okej ...det kostade tusen 1000:- att vara det
utanför fanns fina hus
i allafalll i nyanser
men nu ska vi till gamla stan här i TALLINN
det är då ingen frågan om vem som sköter barnen
det satt en oxe på en bänk
en väldigt flörtig en
man får väl skylla sej själv om man åker dit
mycket lång gång med blomförsäljare
massor av tulpaner
den här " tanten " vände om å prata med katarina ...jag såg att du såg min kofta skratta hon...sånt gillar jag...men inte ett ord om katarinas kofta...så vandra hon vidare stor skrattandes
vi såg vackra böcker
träknappar i alla möjliga träslag...det här var en hemslöjd där de som gjort sakerna lämna in till försäljning...
mycket god kvalitet
man åker till Estland å ser örhängen lika som mina...okej
torgvantar...vi vanra vidare
tog ett fika
plastförpackad macka å juice
därför här var det för dyrt att fika...men älskar katten
skyltdockorna var inte som våra
jaaa vad säjer man...kan man se sej själv i kläderna
fin vi får nog måla våra cafe i lä skyltar
så gick vi in i en gång med tavlor tänkte det var ett galleri
hon syr korgar tex
                                                                                                               hon gör böcker
mycket vackra böcker
det är tydligen ett konstnärs kollektiv med ateljeer...här hade jag nog velat se mer men tiden är knapp så vi måste gå vidare...visar mer i morgon ...måste sova nu god natt
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela