Café i lä

Gårdscafé med ateljé & musteri

trädgårdsmässan i ÄLVSJÖ

Publicerad 2015-03-31 11:39:00 i Allmänt,

Jag å Katarina åkte ner på Trädgårdsmässan...vi kom ner på Fredag
jag har alltid gillat detta tyg ...det har inspirerat mej att måla fantasipumpor länge
jag kan nog säja att detta var den rörigaste mässan jag varit på å katalogen med områden å nr på stånden var så smått å ljusfärgade siffror att ingen av oss kunde läsa dem
en sån vill vi ha
å en sån fast mindre mer hanterlig
fantastiskt vad mycke liv som ligger här å bara väntar att nån ska hjälpa till så det ska bli...jag tycker de är så vackra
som boknörd tycker jag inte att man ska gå på böcker ...inte heller vika öron på bladen
stigen ledde till bokträdet
marken var täckt me ull
Denna stol var helt underbar...det var svårt att komma fram å fota alla skulle det
lammöronsblad
se så vacker å ingen tänker väl slå se ner
lökdraperi
å kaffe på marken i detta växthus...vilken doft
CARL VON LINNE...( i egen hög person )
kanske mer likt ändå men han var trevlig att prata med...alltså kopian
linnes blompress
så vackra namnskyltar
där var vi ifjol
linnes trädgård var fin å värt att se
sticka på tjejer å killar allt går göra finare....när jag bodde i Stockholm  på 70 talet satt killar å sticka på pendeln nu sitter alla me telefon
i tävlingen fann denna njutar balkong
Tyckte först inte om den...sen varför inte...det är hennes egen så klart att hon ska ha den som hon vill...visst är det så vi ska göra ...vår egen bit inte för att visa upp den
yes girl
hon vann trädgårdsboken författaren signerar
fint ...bra ide att kanske laga ett hål eller spillfläck
som sagt rörigt ...det skulle finnas många växthus men vars?
härlig keramik...så glad att ungdomarna tog över å fortsatte...kanske nästa resa att göra ett besök...
kolla VA man blir köpsugen men kan aldrig bära dem till bussen
så ett besök sen är inbokad utan datum å år
nu är vi hemma 
fint rum å så lugna färger skönt efter allt som ögonen fått utstå
vila å sen ut på stan å äta i gamla stan...vi bodde i ÄLVSJÖ

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela