Café i lä

Gårdscafé med ateljé & musteri

AKVARELLÅDOR

Publicerad 2015-03-09 21:33:05 i Allmänt,

Jag älskar akvarellådor...jag vet inte när det börja men jag var inte stor
detta är mina färger
men det finns hur många som hels eftersom alla går blanda   ( utriven bild ur tidning )
även detta utrivet nån gång
när man går på museum i hem hos målare...så dras jag till deras lådor
så personliga ...man ser in i deras innersta
endel har några få...å klarar sej med det
det är inte bara kopparna å färgen som är det som jag vill se utan färgen som är i locket å runt i lådan
ser ni vad jag menar
en ren låda är inte i bruk...ja jag har ju sett en som skura lådan efter användning...å den användes ...men man undrar VARFÖR
detta är Annas låda...den är inte använd ännu...hon fick den när hon fyllde år för ett bra tag sen ...å med bara en färg GUL å ett kort där jag berätta varför...därför att du är solen i mitt liv å om du nån gång vill måla så fyller jag den med de färger du vill ha
å nu är hon där...i lådan låg ett kort av henne då...å nu fyller vi på
...här har hon fyllt på med några jag hade hemma...å när vi fikat klart går vi till ÅDELLS å köper fler
detta är mina lådor å jag har en liten med som är lätt att ha i fickan om man tar en sväng ut ifall att andan faller på
Anna fick flera färgkoppar...jag köpte mej en själv me...COBOLT TYRKOS...vad annars
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela