Café i lä

Gårdscafé med ateljé & musteri

6 / 6 2015 HEMBYGDSPARKEN

Publicerad 2015-06-07 12:10:42 i Allmänt,

Kall å regnig dag men full fart i parken...Nationaldag å Hembygdsgårdens dag Katarina kom med sina garner
dom vita blöta nytvättade härvorna är mina
många uppstickade modeller
många vill köpa handstickade färdiga men de är bara till visning å det roliga är ju att sticka själv å att gjort den själv...men det kom nån då å då å sa att de inte kunde sticka men vill gärna lära sej ...fick namn på några så vi får väl se om vi kan gå ihop några å inviga dessa i stickningenshemligheter ...( jag föreslog stickcafet i höst men dagtid fungerar ju inte för alla )
manskören sjöng å vad nu där står en kusin som jag inte sett på evigheter...kul
hoppborg åt ungarna
å vilken skönhet ...ingenting är bara svart eller vitt
å inte bara en nyans heller
massor av garn
inne i ANNAGÅRDEN fanns även hantverk...å ute fanns mer åxå men det var så kallt att jag missa flera stycken
det såldes blommor å kryddor å nu inser jag att jag inte köpte en enda
Sissel sålde våfflor....å förresten GRATTIS du fyller ju år idag 7 / 6
å innanför fönstret gräddas våfflorna
på scen underhöll JOEL NUNEZ...med sång fantastiskt måste jag säja...å ryktet gick att han brukar sjunga på cafe stackgrönnan
å i ANNAgården bakades det i den nya ugnen
man fick grädda sitt eget bröd...vet inte om KARIN kavla åt alla eller om man gjorde det själv
sen fick nån ta och försöka få in den i ugnen
 
lite utanför
inte helt lätt må jag säja
VAD TJÄRNAR ALL MÄNNISKANS KUNDSKAP TILL, OM MAN INTE VET VARIFRÅN BRÖDET KOMMER
nu ska Jörel
push in i ugnen
ett litet veck bara... det här tycker jag var ett roligt sätt att visa den nya ugnen...å säkert roligt att få me sitt eget bröd hem...bra ide
vi åt varmkorv ...våfflor å fika...hela dan ja ja hela dan var väl att ta i det pågick 12 -15 men vi han me allt Katarina å jag
När det var slut gick vi hem å laga middag...å BILBO var så glad åt det nya garnet...han slicka å burra in sej i det å njöt å plötsligt somna han i högen jättedjupt å snarka medan vi åt..
dom gillar verkligen Katarina ...det var en lyckad trevlig dag i parken TACK alla som ordnar detta för allas trevnad i byn
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela