Café i lä

Gårdscafé med ateljé & musteri

KARAMELLER å BORTOM ÅA

Publicerad 2015-07-15 12:36:20 i Allmänt,

vi gick in å köpte lite godis ...vi har ju semester
här jobba en otroligt pigg tjej...butiksägaren var rädd om henne hon gör ett supergott jobb
det fanns en ny   RABARBER  god
Besökscentrum världarvet Hälsingegårdar...vi söker mer om gårdar vi vill se
det blir nog inte svårt ...om är tvåspråkiga
där finns uppbyggda utställningsrum
kommer du ihåg mönstret på korgen som jag sa kommer att dyka upp igen
så här en repris
här jobbar DOESCHKA...mycket hjälpsam...ser du draperiet bakom
så fint...vad drömde de om...ser du mannen i mitten
Fotograf KILA-JONAS  PER- SIMS GÅRDEN    KILSGÅRDEN  den byggde han å nu har Doeschka köp den...snacka om liten värld
hon visa oss flera gårdar att besöka...å jag berätta att jag varit i Världsarvsgården BORTOM ÅA...tror inte den var med då...men jag trodde den låg i Dalarna...hon berätta att den ligger på gränsen..OKEj...men har du varit där så känner du väl igen köket
detta är fototapet
å denna
å denna
å denna
å denna
okej jag kommer inte ihåg toaletterna men detta var fantastiskt...dom har gjort hela köket som tapet...jag har kissat i KRISTINAS kök...känd som en excentrisk person som sparade på allt- hon var sista ägaren å testamenterade BORTOM ÅA till kommunen, och nu visas gården återt runt...å köket finns kvar...men man kan inte kissa i det...om du inte har en potta förståss...för mej var det en upplevelse...nu tror jag jag har gjort det mesta
jag tror det finns 7 gårdar att besöka ...bara tapeterna är värd en sväng...men jag träffa TORE å CERSTIN från boulen de är på väg till SM i uppsala...nästa morgon fick jag ett SMS att de varit till VÄXBOLIN...dit tänkte vi inte fara men ändra oss...inga fler gårdar vi drar till växbo
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela