Café i lä

Gårdscafé med ateljé & musteri

HÄLLAN

Publicerad 2015-07-02 12:00:00 i Allmänt,

Vi Katarina Åse å jag for på en trädgårdsvisning
en otrolig trädgård
hur mycket växter som helst
många träd å hällan som var framme i hela trädgården...det regna så det var något halt
området var stort med många gångar
det var nog inte så djupr jorddjup
Katarina prata me ägaren å tydligen så la de mest i sand för att det inte skulle stå vatten i groparna
några gräsytor med sittplatser
å blommor
blommor
å
å
Förgätmigej band ihop alla planteringar den växte i kanten överallt å i massor
jag såg inga rosor men dom såg kanske mej
vackra blad
Hotell kryp in
säkert fina rum å frukost utanför
zinkhinkarnas sista anhalt...använda in i slutet...sånt gillar jag
å i en glänta en säng me mossa..som madrass å kudde ...till vem
han blängde ..störde kanske
det låg tidningar för att täcka vissa områden ...kunde inte låta bli att söka ord som vanligt ...med ett löv å en sten blev det precis vad vi behöver ...täckte över däck
sen i utkanten tog vildängar över naturligt gick de in i varandra...trädgård å äng
Lestandersbuss körde oss
alltid trevligt att åka med dom
bara på skoj att Lars ser sur ut...jag fråga ...varför sitter du här å inte kom ut å såg på trädgården...du går säkert in på ullared...ok jag förstår
han hade ju fin utsikt me   ....du kan gå ut på...spettospade.blogspot.se        deras hemsida
sen iväg... denna bil me husvagn körde upp mot enkelriktat...fy att backa ner den ...
inne i ume hängde regnet över oss
ÅSE var den ända av oss som följde vår tradition ...buss-stickning
sen till plantskola
det regna å det kan va fint det me
otroligt runda höga droppar
jag köpte jordgubbar
å
å
svarta violer å pepparmynta
blir fint mot vita väggar
när vi klev på bussen fick vi 2 lotter å nu på hemvägen blev dragningen ...många hade skänkt plantor som dom tagit med sej... jag vann på 16 en gullstav...TACK
bussen var knökfull av allt som folk köpte
men hem fort nu jag ska till Katarina...hon har konsttur i kväll...Konst i sommarnatten...ses där
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela