Café i lä

Gårdscafé med ateljé & musteri

HÄGGSTRÖMS HANDELSHUS

Publicerad 2015-07-06 21:03:24 i Allmänt,

så då var vi här
man får själv låsa upp
å vi kämpa å kämpa med låset...lyssna å lyssna om nått hände i låset vred å vred men vi fick inte upp den
men så plötsligt så händer det som man säjer dörren gick upp...ojojoj den gick innåt å som vi drog utåt
här finns ingen som visar en runt
vilken miljö att jobba i
väga upp mjöl å allt annat
bakom disken
framsidan
å ta betalt...kanske lättare på coop nu med blipp...
men nog är detta finare för ögat
höganäskrukor säjs vara ute men en del säjer att de snart är inne igen...skit samma jag har många å sista köpte jag härom dan 40:- ett fint hantverk iallafall
ormen trodde många var typ en ny grej men inte såna fanns förr med att hänga upp saker i
jag vet inte vad som var i dessa kar men fint gjorda i keramik
vet någon där ute ?
å
å
å
sockertoppar...jag har en sockertopp å ett sånt paket socker...nä få se nu paketet slängde jag när jag måla om köket...tur att nån spara...vad tänkte jag på ???
å om man bara ville ha en bit...okej
läste en gång om en tjej i vår tid som gjorde choklad...hon träffa en kille...ja du vet , tycke uppstod å dom blev ihop...hon berätta att hennes dröm var att få syssla med att göra choklad...då berätta han att hans förfader gjorde choklad de hette KANOLD ja som han förståss...de gifte sej å nu heter hon Kanold å gör choklad å här nu tillgång till alla familjens recept...en sann historia faktiskt
å
å en sån fin korg...Katarina kom just på att det är korgstämma i järvsö snart
å kardor ser likadana ut nu...fårklippnings saxar
men det var ju även kontor me
innan för butiken
å hem
å
å
kvinnor ...vad drömde ni om
å
vad drömde du om Anna Maria
så bra målat...se bara på spetsen
å händerna man ser riktigt hur tunn huden är...vad gjorde hon i handelsboden
äe det hennes glasögon som ligger på kontoret...det är roligt att fantisera ...å kanske har man totalt fel
jag har en likadan ...ärvt av pappa
fint högskåp
här förvarades papper
inga fanns kvar...hoppas de var betalda
å
å
fin tapet...jojo jag tycker om handtryckta tapeter även om jag som jag berättat tycker om annorlunda ...se inlägg om tapeter
 
 
 
det var länge sen ...trevligt å viktigt att det sparas sånahär miljöer
kommer du ihåg att jag ville att du skulle komma ihåg mönstret på golvet i Thurdinska gården
här en repris från förra blogginlägget...golv
det är samma...å här finns åxå schablonen sparad...men här används det som tapet
på gården finns ett lusthus...förr fanns ett till som användes som nergång till en vinkällare...vilken ide
vi satte oss en stund å prata om denna dag
som på ett underligt sätt bundits ihop av på varja ställe vi varit på till nästa ställe
å allt börja med en tidning med förslag å nu vill jag skicka vidare...gör en tur ta dej tid å njut av det som varit men faktiskt finns kvar
vår dag sluta hos Katarina...sparris...sen paj
å sen avslutas med jordgubbar med grädde...å nya planer...en tur till korgstämman kanske...tur man har snälla ungar som flyttar hem om mamman sticker plötsligt...man har ju katter som ska skötas...dom lämnar jag aldrig utan tillsyn dygnet om...man är väl en snäll matte
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela