Café i lä

Gårdscafé med ateljé & musteri

innsnöade

Publicerad 2015-02-02 18:24:20 i Allmänt,

Så då var snön över oss igen
å det enda viktiga att fylla på hos de som bor ute i detta
jag pulsar igenom drivor till borden medan de sitter brevid mej medan jag fyller på å vet ni de orkar kvittra
Jag har jobbat hela helgen skottat mej ut skottat mej in...å jag vill TACKA er som plogat bort snön till en hög...har inte klarar det utan er denna helg ...på lördag skotta jag på natten å gick upp 4.30 å börja om fick göra en bilsbred väg till backen å sen var det bara att ta sats å inte tveka... hämta upp en arbetskamrat som fastnat han fick bara lämna bilen ... å vet ni det var oplogat hela vägen till skelleftehamn SKÄMS på er som tror att alla är lediga ...ska ringa å fråga om detta på kommun...hämta upp en till i skelleftehamn å fick använda spaden
men idag är jag bara inne å tesar ull...till vänster otesat- till höger tesat
sen kardat
å
å
å
å sen spinna
härligt
såg denna underbara stickade kappa i en annons så jag kolla sidan ...bara tråkiga kläder så jag skrev till dem å fråga om kappan ...å vet ni de svara inte " bara lockbete kanske "  för den fanns inte på sidan...men tänk att sticka en kofta i rutor av handspunna garner ...olika alla mmmm...nått att fundera över medan snön virvlar utanför
å katterna gör vad katter gör
sover
i färgskala...
medan denna lampa ska lysa natt å dag...jo jag ska berätta...köpte en LED lampa 99:- ska hålla 15 år...15ÅR    satte på den 24/12   den 20/1 dog den ...tog kvitto ja kvitto å jag har märkt att folk inte tar kvitto men det gör jag...for tillbaka å fick en fråga...har du tänt å släckt lampan JAAAA hur så... jo så här är det 15 år står det men om du tänder å släcker så blir det 10 år direkt sen sjunker antalet år varje gång du tänder å släcker.........så nu står den nya ja jag fick en ny hade ju kvittot...å den ska aldrig släckas alla har fått information här hemma...så den ska lysa till 2030 hoppas att det stämmer annars ska jag ha en NY jag har kvittot....KRAM

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela