Café i lä

Gårdscafé med ateljé & musteri

STICKCAFE MUNKVÄGEN

Publicerad 2015-04-25 10:14:00 i Allmänt,

GOD MORGON i torsdags var jag ner på stickcafet för sista gången...nej nej jag är inte sur ...men vi har förlorat lokalen till nån annan å får väl vara tacksamma för den tid vi fått vara där... TACK
så här ser huset ut nu å ligger på Munkvägen
Så här såg det ut omkring 1930 på Burviksvägen...nej det är inte flyttat ...vägen har bytt namn
då hette det HUGO JOHANSSON
Men sen dess har det flytit mycket vatten under bron
Å stickcafet startades i Januari 2011...jag halka in efter det att jag blev påkörd bakifrån med bil 18 feb 2011...jag jobbade alltid när det var öppet så jag hade aldrig möjlighet att sitta där ...men nu var jag sjukskriven drygt ett år blev det en oas för mej till samvaro med andra...med skratt som är läkande
vi börja spåna om att göra nån utställning...å jag gick å köpte en gästbok...jag har ju en i verkstan å en till i cafet å det är alltid trevligt att gå tillbaka å se vad som hänt...
Å nu undrar jag ...kommer ni ihåg vad som hänt på stickcafet
häng med på en återblick
lördag 12/3 2011  stickat förr å nu
söndag 17/4 2011
Lördag 7/5 2011
många har kommit på alla utställningar
Lördag 15/10 2011
foto Rangvald Nilsson
vi har inte bara fikat vi har ätit å
Lördag 12/11 2011
foto Rangvald Nilsson
Vi har ordnat glöggfester  ( alkoholfria )
Skyltsöndan 27/11 2011      jättemånga kom
Lördag 21/1 2012
Lördag 25/2  2012
Söndag 22/4  2012
foto Rangvald Nilsson
i mellanbygden 16 / 5 2012
Söndag 21/10 2012
SAGA å mormor EIVOR ställde ut tillsammans
STICKAD CYKEL....( med metall inuti om ni tänker göra en )
Söndag 11/11  2012
Lördag 23/2 2013
Söndag 7/4 2013
Söndag 28/4  2013
åså blev vi sugna på tårta å då fick vi plötsligt en orsak
det finns alltid nått att fira ...en vanlig unge går lika bra
Och vi har farit runt inte bara suttit inne ...om ni tror det ...det finns många utflykter att göra...många har vi gjotr å fler blir det...å ett nytt ställe att träffas på ...hembygdsgården bör väl användas till gemenskap...
sista dan här iallafall
sista dan me gänget HÄR...
TACK för att ni finns alla GLLAAADA
nu skuras ut ...tvättas fönster å låser vi ...HEJDÅ HUSET
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela