Café i lä

Gårdscafé med ateljé & musteri

väggar på jobbe

Publicerad 2014-09-17 12:21:40 i Allmänt,

nu tror ni väl att jag blivit helt knäpp...men jag gillar väggarna på jobbe ( förlåt för datumet tycker det förstör bilden visste inte det var på...men orkar inte ta om bilderna )
jag har älskat väggar på jobbet sen 1969 då jag börja där å det har inte spelat nån roll vilken avdelning det finns gobitar överallt
har inte fattat att inget gjort tapeter så här ialla år.. å varför har jag inte gjort det själv...kunde ha blivit rik på iden för den fanns ju i huve hela tiden....men nu har de kommit
men de kostar skjortan per kvadratmeter
men som ni vet är jag loppis tjej å de har inte kommit dit än
å som ni vet är jag också tygtryckare å dessa mönster har jag allti skapat som bakgrund på tygerna
jag fråga ungarna om de komihåg denna figur...jjoooo han dök ofta upp på väggarna när de var små ...å berättade en saga
nå nu tillbaka ...om jag inte vill betala kosing på tapeter å har gjort det på tyg................fattar ni nu
jag gör det på väggarna
fiffit va...jag har ju bokhyllor ända upp mot taket ...men nu har jag beställt lägre som jag ska ha vid sofforna
å den väggen blir en utmaning
å jag har köp nya sofföverdrag...som vi bara provat om de funkar...okej sa han...det är överkasst...när jag å syrran igår var på MIO å inhandla dom sa jag till tjejen där att jag köpt sofforna där 1977 å nu behöver de ett nytt tyg över...hon bara såg på mej med förvånad blick
men mina soffor är svensktillverkade i engelskmodell är inget nersuttna...var väl inte billiga men har då hållt 3 ungar å 3 katter nåja katterna har nog slitit mer på dom...men det är till för att användas...min syster son Stefan sa igår att såndana soffor skulle du aldrig ha råd att köpa idag....gedigna helt igenom...det såg jag redan då 1977
så nu väntar en spännande tid i rummet ...bara man TAR SEJ TID så blir det nog bra...ni ska få se
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela