Café i lä

Gårdscafé med ateljé & musteri

Årsmöte

Publicerad 2014-03-13 18:11:14 i Allmänt,

 
 
 
Vi hade årsmöte i trädgårdsföreningen i Bureå i går...vi bad att Gunnar & vajne från gummark att de skulle komma å berätta om Ekologisk odling...från deras egen mark
gunnar
Vajne
jag lova då att lägga ut bilder från deras land (med deras godkännande...TACK )
Jörel ,Sibylla , Sissel å jag åkte till dem för att se odlingarna...inte i min vildaste fantasi ( å jag har fantasi ) kunde jag tro att det skulle vara så stort.
 
Odlingarna ligger som i en dalgång sluttande mot söder
här växer allt å då menar jag ...att det VÄXER
salat säjer en del sallad säjer jag
Rödbetor...jo dessa växer uppe så här
 
Kålrabbit ... nu hoppas jag att jag skriver rätt...mycket har jag aldrig sett förut
Morötter...även blyga
 vackra inuti
 
 
 
 
 STORA BLOMKÅL
DILL
Mangol...både röd å gul
mina vänner är inte så stora...men här var de jätte små
å jäklar denna bild är från Sissels land...men solroserna var lika höga hos dom
bönorna var stora
hur stora
delade meningar
så här iallafall...det är ett under att öppna å se bönorna ligga där i små skålar me navelsträng
jörel blev helt galen i dem å vi fick plocka å köpa de vi ville
Jag köpte bönor blomkål å morötter å rödbetor... å när jag kom hem gjorde jag å ungarna ett kalas M m m
Helt underbart gott ....Tusen tack för i sommras å för igår mycket lörorikt å spännande tyckte alla
 
 
 
 
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela