Café i lä

Gårdscafé med ateljé & musteri

midnattsol å cafe i lä

Publicerad 2014-06-18 23:59:00 i Allmänt,

i går var jag uppe å stöka i köket...titta upp å såg att det var sol ute
men vad är klockan 23
 
 
 
 
 
jag fick lov att gå ut å titta...även om man bor här blir man något häpen
vilket ljus...det blev sent igår men man piggnar till efter citron frukost
skorpor med hemlagad lemon curd...te av citronmeliss
å några droppar citron ekologiska...mmmm
sen ut i trädgården
på trappan upp till altanen har jag min köksträdgård...kryddor osv nära tillhands...cola å bilbo får vänta ett tag de vill till växthuset
men mattis håller på med cafet
här står min samling keramik formar...det var dom som fick mej att öppna cafe
i den oglaserade bakar man vitlök
alla går det att baka i
plommon har jag fått av rose min kusin... annars loppisfynd
pepparkakor den finns ofta
vinkylare fick nog många...man hörde ofta att de inte fungerade, men de visste inte att man måste lägga dem i blöt i kallvatten...de funkar jättebra...jag har massor
den söta cafemöbeln har jag fått av TOR  nästan så ser det ut i växthuset ( var det meningen redan då att det skulle hända )...bakom en gammal glasshink för hemgjord glass
men jag tar hem italiensk glass...gjord utanför ROM med äkta vara 18 % jordgubbaspure , 12% bananmos osv
7 olika sorter  caffe , sorbetto limone , panna cotta , banana , vaniglia , tiramisu . fragola ( jordgubb) det finns 5 till men jag valde det som man ville ha mest förra året...har inte så stor glassdisk...men fråga gärna om du saknar din favorit...kanske nästa beställning
frysen är fylld snart öppnar vi porten
ekologiskt...från ST.DALFOUR i frankrike...det ska ni ha på glassen... helt naturlig , fettfri  ,glutenfri...kan det bli bättre...här vågar man njuta...vi kör ekologiskt så långt det är möjligt...så lever vi själva...så vi vill att ni ska ha det med. jag tror att det blir viktigare å viktigare att vi visar vad vi vill ha. Igår när jag köpte ekologisk grädde norrmejeriet förstås,så tog en "tant"  en vanlig... då sa jag   du kan ta 2 ekologiska billigare än de andra... hon titta på priset ...det var då inge mycke...nä bara 60 öre men ändå    hon gick med vanlig...jag med 60 öre rikare  men räkna man på ordinarie pris...ännu rikare
mitt favoritporslin...handmålat
gräddkor å gris...jag fick söka länge innan jag fann dem
dessa är bara skådebröd
 
 
 
liksom chokladtårtan...mandelmassaburken kommer från farmor
jamen sådär , nu har ni fått se att vi finns...inte bara i era drömmar...vi ses snart
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela