Café i lä

Gårdscafé med ateljé & musteri

jordgubbar å basilika

Publicerad 2014-07-26 01:57:00 i Allmänt,

igår var jag till jörel...det var otroligt varmt hela dan , men på afton vid 18 återvänder livsandarna...å det är varm å skönt på ett skönt sätt
här rinner det vi kallar lillälven...den rinner ut i oxviken...men det är faktiskt den gamla älvsfåran... den jag snart går över på brandstations bron är grävd för att det behövdes vatten till pumpstation å vatten till fabriken å där i kröken till vänster ligger mitt mål
ett hus som ligger mycket vackert
tänk detta vatten rann nyss förbi mitt hus
en liten ö...en monetbro vore awesome här
i denna typ näckrosdamm
svalkande melon på tryckt trasmatta
melon på vävd trasmatta
att njuta av det man har är verkligen en gåva
sitt eget solros provence
tillvaratagna skärvor som trampplattor fulla av minnen
å från stränder man besökt
å vill spara
keramik citroner från egen hand
så naturliga att man kan känna citrondoften
sen njöt vi av jordgubbar  med basilika mmmmmm
gu vad gott ...det har jag aldrig smakat
å sherry ...i låst flaska ...vilken otippad ide
mycket god å vi hitta många smaker i den
solen går ner...vad är klocka ...drygt 23 ...nu tackar jag för mej å går hem...tusen tack för en underbar afton
jag har köpt en ja vad kallar man det...å hängt den på altan...med kikare å ljus i keramikskål...å en lök som jag fick av katarina...för vacker att ätas
vi åt midda i växthuset i afton ... blir som utlänskmidda ...sent ...sen gick ungarna å bada i älven...sen te i växthuset . vi satt ute tills nu fick tända många ljus det börjar va riktigt mörkt ute nu. det är sånt man minns i vinter.. tack ungar för att ni finns...godnatt klockan är 01.59

 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela