Café i lä

Gårdscafé med ateljé & musteri

på skåpen

Publicerad 2014-08-22 00:21:54 i Allmänt,

jag kanske borde säja nått om grejer uppe på skåpen
dit ställer jag mina korkar
jo det är många , å en del tänker väl varför slänger hon inte dom
...men jag har sparat korkar väldigt länge...tycker om dem å texten på dem...jag har haft några korköppnare me
min första köpt till nim första lägenhet...då drack man Pearl Rose   70-talet
denna fick jag av en vän som tyckt den passa till mina pojkars namn...lite viking över den...FREJ å TOR
skitdålig öppnare den skar sönder korken
den lappen fick jag av en som känner mej väl å vet att jag sparar på lappar...jo det blev en vinkväll
jag har alltid haft blodbrist...en gång sa en läkare ...dricker du vin...jaa...bra då tar du ett par klunkar varje dag av ett rött vin så slipper vi det här...lätt som en plätt å det funka
en pilsner flaska me träkork...den stod i källaren hos mina föräldrar
vet inte hur gammal den är...någon?
även denna stod där...jag vet att dessa finns på nätet ganska dyra...kommer inte ihåg vad den heter nu...man kolsyra med den...jag fyller i sen när det dyker upp
var till Provence 2004 å Rabiega  systembolagets vin å kursgård...provade vin i dessa glas...köpte vin å när vi satt i bussen sa en ...du har två vinglas i din väska ...för du sparar ju på allt...stöldgods jaaa men inte av mej...men jag är faktiskt glad över dom så lite skyldig är jag kanske
den bästa Pastisen från Marseille...oöppnad ...ingen mer än jag gillar pastis + vatten
olika viner från Provence...oöppnade vid det här laget säkert förstörda...men det stör inte mej
på hotellet såldes detta vin...närproducerat om något...gatan hette så ...COURS MIRABEAU...fanns bara 2 kvar så jag köpte båda...en bjöd jag på när jag kom hem...gott...å en är kvar säkert dålig vid det här laget...men det får vi aldrig veta den står där den står
 
det finns de som känner en väl ...mina ungar...som gett mej detta kökssmycke
så sant så sant...tycker om att hälla upp lite vin enligt doktorns order...man kan väl kalla det på recept
jag har 2 glasburkar fyllda me vinkorkar...å det blir sällan nya...men jag lovar jag ska inte spara på bag-in-box

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela