Café i lä

Gårdscafé med ateljé & musteri

MINGEL

Publicerad 2014-08-12 23:53:24 i Allmänt,

I kväll har vi haft mingel i örtagården...trädgårdsföreningen
vi har 16 pallkragsbänkar + bärbuskar .sparris humle ja mycke mer i långbänkar på sidorna
mitt i 9 plattor som min son TOR skänkt har jag målat en kompassros med textilfärg å den har hållit i många år
vi duka upp
philadelphia ost med chilisås å till det tortilla chips
sallad
nötbröd smör ost
kex
lemoncurd
mums...den om någon hör väl till trädgårdsodling utan dessa små ingen frukt ...så ät du
men det fanns blyga me som helst satt under ett blad
vi har vita vinbär
röda vinbär
svarta vinbär
krusbär...det syns att det smakas här ...det finns inte så mycke kvar...å så ska det väl vara
smultron...inga jordgubbar kvar
ringblomma
humle
det kom riktigt mycke folk å det är ju roligt när man ordnar nått
mingel i örtagården
sen åkte vi till Sissels gula hus å trädgård
en stor trädgård med många små intima rum
vackra färger
stor större störst
så grasiösa
olika färger
hon lyckas me allt
massor av humlor
vin
jag ger mej inte på att namnge några växter...de är hur många som helst...men Sissel kan namnen på alla
päron
fjärilsholk
jag behöver inga namn ...jag ser mest hur de ser ut...om de fångar min blick
å det finns det mycke här som gör
gillar denna kruka bladen passar så bra till glasyren
möten
favorit
Elisabets hund EBBA var helnöjd med att få sitta i Stigs knä...TACK ALLA FÖR EN TREVLIG KVÄLL
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela