Café i lä

Gårdscafé med ateljé & musteri

Lanthandeln

Publicerad 2014-08-14 00:30:00 i Allmänt,

På nordanå ligger lanthandeln...en mysik butik å cafe
jag gillar ju att ha massor av grejer runt hela mitt hem...jag tycker om design å vill se saker...så det här stället passar mej
har man mycke grejer hinner man inte damma
en resa för ögonen
vilka söta groddklädnypor
lägg märke till golvet me
se de fina maskerna i väskan
vilken vacker katt...lik Bilbo Bagger
gammalt å nytt i salig röra
du kan sitta vart du vill å fika
även i taket hänger det
behöver du band
eller diskborste
sen ville vi fika
hur smakar din släkt
vi valde här
och
jag te å anna vatten
visst var stadshotellt fint förut...jag har hört att det ligger nerpackat...kan det va sant
nere i dammen simmar änder
innan vi gick såg jag på några kort...å vad får jag se...kommer ni ihåg att jag vandra i söndags å lyssna på berättarna...Jan Sehlstedt berätta om statyn vid skelleftekraft om josefina som gick på lina...en cirkusartist som förlora sitt ena ben...gifte sej med en Franke å flytta till skellefteå å blev fotograf...jaha det hade jag inte vetat om jag inte köpt en biljett till den vandringen...då hade inte detta kort fått så stor betydelse för mej...se där ja
det är öppet tillochmed 24/ 8 gör ett besök...sen öppnar de inte föränn till jul...jaja det är ju snart
när vi gick ut hade de öppet i vagnsliret
när man går in gnäggar han välkomnande
jag har aldrig sett det öppet
det var ju bra...jag tycker att de är så dåliga på att visa vad som finns...andra museum visar mer å jag tror nog att det finns mer här också...så detta var trevligt
å runt hörnet i handenshus fönster hänger ännu mina tryckta gardiner
fjäder i vitt på vitt...jag tycker om den än
sen på kvällen gick David å Anna på bilbingo å ville att jag skulle följa me...en trevlig avslutning på en trevlig dag
jag vann inget men David fick 850 spänn grattis å tack för att ni finns GODNATT

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela