Café i lä

Gårdscafé med ateljé & musteri

Sankt Blaise

Publicerad 2014-04-13 08:41:00 i Allmänt,

Var ut på Rosenvanten Lillemors blogg...hon skriver om ett helgon sankt Blaise...skydds helgon för halsar ...då han räddade ett barn som fått ett fiskben i halsen...så då har jag väl han att tacka när jag fick ett fiskben i halsmandels å låg risigt till... skulle in på op men var så himla rädd att jag op mej själv kanske med Blaises hjälp detta var på 70 talet. ..han föddes i Sivas Turkiet...var också skyddshelgon för fler saker tex ullkammar...som han torterades till döds med 316 e.kr...han var läkare innan han blev Biskop...
Människor kan va grymma
Jag målar ikoner i en grupp i Bureå lärare Margareta Vidmark...pröva det ...jag har uppehåll nu , men man gör ryck då å då...kanske jag målar av Sankt Blaise senare
Med ullkam
 Å mycke GULD...jo det är äkta vara
Den här är 38x50
jag tycker att jag lyckades med glorian...faktiskt...allt är guld som glimmar...vad ordspråket än säjer
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela