Café i lä

Gårdscafé med ateljé & musteri

Köpt tyg

Publicerad 2014-04-03 21:42:00 i Allmänt,

Jag har varit på staan å köpt tyg...vi var ett gäng som sydde ihop i Bureå..torsdagen 29/9 - 1989 ABF börja vi kursen ( vilket minne tänker ni...har det uppskrivet)   Jag sydde klänningar åt Anna...otroligt fina (trots att syfröken i skolan tog av mej självförtroendet...sy?... kan inget...var betyget)  Jag sydde också denna
 
som jag ännu tycker mycket om...tycker jag passar i den (är den omodärn  e eller ä ) Skiter jag faktiskt i isåfall.
Åså i detta tyg
Tycker om att blanda tyger
Å nu i ett grönt linne tyg...att dessa katter ska ligga me jämt
runt halsen ett lime färgat linnetyg
åså tova ett halsband till
Det är så nice att kunna blanda å ta fram den färg man behöver
Men man kan ju köpa ull i den färg man behöver
Skulle varit till 1 april
köpte dessa tyger me...kändes som jag gjort dem själv...kattyget är mitt
älskar katter.. och.tycker om att prickarna inte är exakt runda
barr har jag tryckt på 90-talet  å det hänger me än...barr finns på tyget
ramen är bra ...trycker nog ett katt-tyg en dag...nåväl det blir 2 nya tröjor av ett gammalt mönster
höna som vi hade när ungarna vår små...playmont rock tror jag det stavas...helsköna ...vi hade 7 st å lite andra sorter...men en av denna sort var rädd för maskar å spagetti som ju ser ut som maskar...å en älskade att sitta i knä när ungarna gunga
Tyget är en ideprov till gardin...batikad botten å tryckt höna... men det påminner om tyget som jag nu tvättat å krymt ( nått har jag ända lärt mej fröken ...du skulle bara veta )  å nu ska klippa till...katter ligger ni skönt ?
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela