Café i lä

Gårdscafé med ateljé & musteri

Klosterholmen

Publicerad 2013-10-17 13:57:33 i Allmänt,

Från kallholmen till klosterholmen i Bureå
 
 
 
Det börjar bli riktigt kallt. Så vi går till Kyrkan
Margareta ska berätta om Kyrkan. Hon har gjort en avhandlig om Bureåkyrka. som finns som bok.
Jag köpte den då jag såg den för många år sen. Sista såldes visst nu, men den måste väl tryckas igen tycker jag. Den berättar allt man vill veta om kyrkan, mycket bra.
Dopfunten är min Anna döpt i
Med sitt vackra fönster
Margareta kunde inte tolka bilden först, men fann en beskrivning som förklara den, så utan Margareta har inte vi heller vetat vad han ville säja . Hon berätta om varje bild i kyrkan, varje fönster. Men vad jag saknar är en ikon av Maria gjord av Margareta. Faktiskt tycker jag att när man har en sån ikonmålare som vi har i Bureå, Så borde många ikoner av henne finnas där. Vi vill se bilder. Vi vill se bilder. VI VILL SE BILDER
Kaffe Te ost kex vindruvor å gokaka...o vilkel trevlig överraskning
Picknick i kyrkan, va trevligt. Gänget Tackar  för en trevlig dag  TACK ALLA.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela