Café i lä

Gårdscafé med ateljé & musteri

TEXTILFESTEN 2018

Publicerad 2018-04-09 17:13:39 i Allmänt,

ojojoj vad jag är slut å full av insperation...nu är Textilfesten över å vilken fest !!!!!
ANNA å DAVID kollar spinnrockarna
FREJ å VERONICA packar upp så folk ska få pröva på att binda med fallskärmslina...så roligt att ungarna är me
slöjdklubben är åxå uppe på sen...nu ska alla få pröva på olika hantverk
uppdukat
 
 
hos mej ska man få tova små bollar i tesil...repris från i fjol men på begäran ...så det är ju kul
full aktivitet alla packar upp
KATARINA med sina garner å ÅSE hjälper till...dom ligger över hos mej
nu väntar vi all ...ska det bli mycke folk?
inne var kön lång
å ända ner på parkeringen
vi hade så fullt me folk att det inte gick ta nån bild föränn i slutet
vad ska månne bli...örhängen eller
å alla kan
å så roligt att pappor åxå vill prova... jag var me min pappa i hans verkstad det glömmer man aldrig å med mamma i allt hon gjorde men hardanger pröva jag aldrig...men det är så här det börjar så bra jobbat
å när jag måste gå iväg ett tag å äta tog han över...tusen tack ...det fixa du bra
många var så lyckliga att ha gjort en liten boll
andra vill göra sen...bra...här har jag sytt fast små bitar av kläde paljetter å pärlor
jag är väl inte så bra på engelska men vi förstog varann
å en boll blev det
visa sitt arbete
Margareta visa spinning av lin...jag spinner ju bara i ull har aldrig provat lin...men vävt mycket i lin . så viktigt att dom håller på å sår å bearbetar tills det hamnar i spinnrocken
härligt se att näst nästa generation vill pröva
jag hann inte gå runt å kolla stånden ...så det blev inte köpt mer än
 
2 härvor ur den där korgen
Ekologiska gotlands-lamm från Svansele småbruk...Ditte å Jonas Möller Lasskogen...å otroligt fina skinn som gick åt som smör...å plädar så fina...jag har vävt många plädar till syskon å derars ungar en gång över 10 i röda nyanser ...det finns än kvar fast de är från 70-talet
fanns en utställning av det MARIA GULLBERG gjort...i morgon ska jag å ANNA gå en kurs med henne. det ser vi framemot....men efter vi packat ihop här så blir det efterfest i kväll på nordanå
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela