Café i lä

Gårdscafé med ateljé & musteri

VÅRSTÄDNING

Publicerad 2017-05-04 22:30:05 i Allmänt,

Idag börja jag städa å sopa på innegården
det har aldrig varit is i dammen så här in i maj...TOR fyller år 30 april å då har grodorna lagt rom om inte på morron så innan kvällen...samma dag så länge dom har haft dammen å den gjorde jag å syrran 2002 samtidigt växthuset sattes upp
botten frusen
verkligen rolig att börja göra fint å man tänker att snart kan CAFE I LÄ öppna...å lä är det
liljor
tulpaner
krolliljor
skilla
härligt komma ut...BILBO BAGGER...kollar runt å sen lägger han sej på exakt samma ställe varje år
SMEAGOL är mer för att kolla in allt
märkligt dessa rutor var olika starka färger men nu har de blivit mer enhetligt ..
älven brusar å den har börjat stiga
trappen ner till ateljen ...kolla i dag å inga grodor där nere...ibland flera stycken. En vår hitta jag en stel rackare tog den i handen å gick upp i solen å värmde den...plötsligt börja hjärtat kännas i handen ...jag gick till dammen å blötte den lite ÅÅÅ VISP svall den som upp å dök i vattnet.  men känslan när livet som återvände glömmer jag alldrig
det smälte bra idag å när jag på denna sida tog upp löv så kände jag en groda i handen å den kasta sej i vattnet brrr iskallt ...jag la tillbaka löven å gick ifrån ...jag är väldigt rädd om grodorna
i växthuset ser det inget vidare ut
men min erfarenhet säjer att det blir bättre ...kanske redan i morron
denna tavla köpte jag för många år sen...kanske inte så smart att ha den i växthuset den är lite fuktskadad å har hängt här hela tiden...jag tycker mycket om den
nu på loppis hitta jad den här...kände direkt att dessa  hör ihop ...jo det var så
CARL LARSSON båda...gör er nu inget besvär konsttjuvar tror inte dom är äkta  :-D...värdefulla  jo för mej är dom det
laggt krassefrön i blöt
å satt dom
kan inte få nog av krasse
fick en låda av Katarina åxå...krasse
äppelträdet i knopp...tänk om man kunde ha cafe just när det blommar...det vore nått.  ska sätta fart så kanske

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela