Café i lä

Gårdscafé med ateljé & musteri

BARNVÄVSTOLAR

Publicerad 2017-05-02 10:11:55 i Allmänt,

Jag å Katarina har köpt några vävstolar för barn..på loppis 40:- / st.  hon ska väl ge dom till nån släkting...men jag ska ställa iordning dom å ha dom i cafet...
dom 3 jag har är i uselt skick
med en sån varp kommer du inte långt
å stackars lilla vän...nån har köpt denna å inte visat ...eller...jaa här kan drömmar DÖ
jag för min del tror att man kan tappa nyfikenheten på hantverk om det slutar såhär
 
en ny går på ca 300:-...fick lov att söka en bild för att se hur dom tänkt den ska funka...men det gick inte få fram en beskrivning å det tycker jag är synd...om nån vill köpa å inte vet hur en väv ska se ut med varp å så...även för mej var det knepigt hur solvskedarna skulle bindas upp
dålig bild
vill man barn ska väva så är nog denna bättre å kostar inget ...du kan ta små stammar i skogen å binda ihop
fram är bra nu ...uppknutit till tygbommen
så nu är bredden bra...varpen fick jag ju dra ur å dra på igen
skälet är bra...lite svårt kanske för ett barn att hålla en hand på den man ändrar skälet på när man ska få in inslaget samtidigt
men nu funkar 1
tänker ställa ut dom när jag har konstturen här...kanske nån blir glad av att sitta å försöka väva
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela