Café i lä

Gårdscafé med ateljé & musteri

TEXTILFEST I Skellefte i Skellefte I Skellefte

Publicerad 2017-03-30 09:45:01 i Allmänt,

Nu på lördag är det TEXTILFEST på Folkparken i Skellefte...i skellefte ..i skellefte
YLVA STADIN har gjort den fina affischen
vi jag å SMEAGOL har tovat ...långa ormar till halsdukar ...när jag tovar på brädan ringlar de sej å detta är något man inte vill missar
åså vispar dom med svansen i såpvattnet...awesome
med i hela arbetet från början till nerklipning av väven
BILBO med ...undrar hur mycket mer jag skulle hinna om dom inte fanns ...hemska tanke ...INGET...för när man har dom mitt i livet mitt i jobbet så stannar man upp å njuter å mitt i detta föds nya ideer
även misstag , vävde på kvällen å trodde denna var svart...vävde ganska mycket innan John Blund tyckte det räckte ...å när jag kom ner på morron i flödande sol...så var den LILA...ett fel som jag faktiskt gillar
Det är halsdukar jag vävt å denna är en inspireration av mitt jobb på Elecktrolysen...koppar (cu) kopparfärg å brunt.  å syran så otroligt vackert turkost i flytande ¨å torkad kritaliserad form ( det saknar jag från jobbet ) nå väl skönt att va pensonär me
sen blir det en låååång grej som ska sitta vid CAFEILÄs ingång i sommar men det är en annan historia...men nu på lördag är jag på TEXTILFESTEN å ni kan komma å prova spinna ...jag tar med 2 spinnrockar
å garn
som jag hoppas ni ska inspireras av  ( EJ TILL SALU )                                                                                 Ni som vill kan även få tova bollar i tesil ...20:- för materialet ...gör bollar som du kan göra örhängen av eller till påskriset     VÄLKOMNA ALLA...å som...DAVID sjöng...LÄGG PÅ  EN EXTRA KLICK MED MOS SÅ ATT ALLA SER  ...DET ÄR FEST I SKELLEFTE - I SKELLEFTE - I SKELLEFTE       TACK David du är AWESOME
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela