Café i lä

Gårdscafé med ateljé & musteri

SVANEN

Publicerad 2017-03-24 11:06:10 i Allmänt,

Jag hörde att en svan blivit kvar här i Bureå å att den uppehöll sej nerströms...så för nån vecka sen kom den till min strandsbit
ensam stog hen där å det är klart man undrat hur den haft det i vinter...
den sover här även på natten å man undrar har den hittat nog me mat...har å är den skadat ? kan du flyga? den såg nerstämd du...men så hände nått
ett ANDPAR flög in cirkulera över den å slog sej ner tätt brevid...å svanen sträckte på sej börja putsa sej å slog med vingarna ...å den såg glad ut...dom äter tillsammans å simmar rund sen upp på varsin sten å sover i solen
Dom är ju inte lika som hen inte samma sort men det är nån ändå att möta å att inte behöva vara ensam...vad kan vi nu lära oss av det JO att om nån inte precis lika som vi landar här så ta emot med gjädje säj HEJ åtminstone...jag har sett ögon lysa upp bara med det lilla ordet
Hälsningar från strandskanten ...å hen blir vitare å vitare å jag hoppas att det snart hörs läten från fler å då hoppas jag att den orkar flyga med när de landar här för att vila en stund

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela