Café i lä

Gårdscafé med ateljé & musteri

PENSIONSPRESENT

Publicerad 2017-03-24 12:18:22 i Allmänt,

När jag gick i pension fick jag av ungarna en bordsvävstol helt underbar ...jag spinner ju garn å det passar att väva av
högar av nyspunnet gar ska tvättas
så häftigt att göra det man tycker är roligt å att få de färger man vill ha...roligare än att gå å köpa å ART-YARN får man ju inte tag i heller så lätt
tvättas med special tvättmedel
å hängs på tork
ja jag har ju verkstan nere men tycker det är skönt att vara överallt i huset ...så där nu finns det att ta ur...hitta dessa ställningar på loppis för 40:-/ st helt perfekta
å ensam är man inte
varpat klart
det följde med en skedkrok men nog är det nått annan med den GUBBEN ( inte min ) gjort...köpte den i Ume när vi jobba på hemsjöjdskansliet i sommras
mittijobbet är man i centrum...endel säjer men slänger du inte ner dom...näe
färgat , kardat , spunnet , tovat , å nu vävt av egen hand
å
å
allt från grunden
å stickat allt åker me
räknar du varvan BILBO BAGGER
det tar tid att ta fram inslag när nån fångar änden hela tiden
det är nyttigt att leka
men det tröttar en gammal katt
å då hinner man lite...tills SMEAGOL tycket det är nog å tycker mattis borde vila ett tag
å somnar i väven...när den var klar börjas det på en vit
jodå mattis det är ull...mjuk härlig merino
å lite silke
ska bli roligt att se hur den blir...å är ni intresserade av resultatet titta in på  FÖRSMAK
PÅ Galleri 1...vernisage 8 / 4  VÄLKOMNA ALLA... FÖRSMAK på Konstturen som blir till sommaren
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela