Café i lä

Gårdscafé med ateljé & musteri

HUR MÅNGA SKÅP KAN MAN HA ?

Publicerad 2017-02-25 12:36:00 i Allmänt,

Det är eller har varit en fråga i min familj...i verkstan  ( ateljen ) tyckersdet låter bättre  med verkstan...kanske hemmifrån när pappa ropa ...nu går jag ner till verkstan
nå väl detta är mitt första skåp...där var ingen diskussion...å fylldes direkt
garn som jag ville hitta snabbt
speciella tyger
linnetyger...
böcker att riva blad ur till korten...osv
skåp 2...inte där gnälldes det nått...å även det fylldes direkt
pärlor , knappar
färgad finull
å allt möjligt
skåp 3   nu var en del i familjen inte helt säkra på att det var en bra ide...det är ett mixter att få ner dom i trappen så det var nog det som tog emot
men det surret försvann när dom såg vad jag fick in...färg
färg å kemikalier som stått framme
å glas till färgningen...så skönt att ha dom skyddade...men när jag sa att jag hittat ett till som jag behövde då tyckte Tor att mamma ...det är dåligt att inte ha material å det har du . men det är lika dåligt att inte ha yta att jobba på fler skåp tar din yta du kommer inte kunna jobba...JAG HAR REDAN KÖPT DET :::KAN NI HÄMTA DET....VISST sa dom å skåpet kom hem å ner
skåp 4...å det fylldes det med
garner
diverse
tovade detaljer...ok mamma det blev bra...nu fanns 2 skåp i verkstan...2 skåp i färgrummet...men nu blev det riktigt jobbig när jag köpt ett skåp tll...men herre gud mamma detta funkar bara inte...men jag är smart ( om jag får säja det själv ) jag mätar å mätar flyttar runt i skallen vänder å vrider å mätar så jag vet innan dom hämtar det att det ryms å blir okej ...jo visst nått får lämna rummet
skåp 5...ja det må jag säja fattar inte mamma hur du får att få allt att funka...även katarina sa att det ät ju mer yta nu hur gör du?
här finns allt möjligt
å när folk är hit tex på konstturen så är folk så intresserade att få känna på ull från kamel, myxokse.osv
å lockar
en gamal hemslöjden med sjal från Bureå...
längst till vänster det 6 skåpet hade jag redan i kallgången å hade must i men det var ingen hitt att ha det där när jag behövde det här inne...musten står ju bra i matkällaren... det är åxå fullt.                                           det kan se lite rörigt ut men så är det när man jobbar...men i lördags for jag å Elisabet till loppis jag hade sett en skåp å varnat Tor om det...okej mamma du vet säkert var du ska ha det,,,VA en helt annan ton...men när vi kom dit var det sålt men där stog ett skåp som jag aldrig sett samma stil men med raka sidor....köpte det direkt bad om ett måttband...prata med killarna som jobbar där om dom ville hjälpa mej att få in det i bilen...har du mätat ja det har jag å om jag räknat fel å det inte går in kommer ni att flippa ut då?...nä vi prövar...så dom la in skåpen å det fattas 5 cm på längden ...jag blev kall men då sa en kan du köra om du drar fram stolen en bit...YES
skåp 7 ...står i cafedelen å fylld med hantverksböcker ...inte alla många har jag uppe i rummet...Tor å Fredrik bar in det från bilen när de kom å vi åt Mellomiddag...å dom tyckte det blev superbra...å killar sa jag DET ÄR DET SISTA...dom såg på varandra å skratta...kom vi går upp å äter mamma
det har lyse men så himla starkt
jag älskar mina böcker
det finns så mycket kunskap å även om man kan leta på internet så är det en annan känsla att slå sej ner med en bok
vill man komma å sitta med stickning eller bara umgås när jag jobbar
så titta in ...obs fikat är keramik men boken är äkta vara
på raster på jobbet sticka jag för att piffa upp klädhängaren
en kille sa ...fan va bortkastad kvinnokraft...vadå sa jag vad har du gjort suttit me telefon...
 Å till sist till frågan ...hur många skåp kan man ha....jo så många som ryms...ha en bra solig dag
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela