Café i lä

Gårdscafé med ateljé & musteri

TRÄDGÅRDSMÄSSAN UMEÅ 2017

Publicerad 2017-04-24 10:27:48 i Allmänt,

FREDAG :::LÖRDAG:::SÖNDAG...3 dar å ändå höll jag på att missa det.   Katarina påminde mej hela tiden ändå gick det inte in att det var nu eller aldrig för iår.    huvudvärk varenda dag jag vakna ...men på lördag bestämde jag å Elisabet att ta oss till Ume.  Söndag morgon huvudvärk å typ förkylningskänsla...så jag skrev till Elisabet att det inte blir nån resa idag , sen somna jag om...vakna 10...10 !!!! jag som kliver upp 5.  nu kände jag mej hyfsad så jag skrev...vill du fara så tankar jag å kommer.    vi for å var nere 12:30 åt direkt på KUMMIN å sen gick vi ner till mässan
sesam öppna dej
ååå så man kan ha växter i skåpen me...naturligtvis dom passar till allt
det här rummet var min favorit...det var inte med i tävlingen utan gjort av Forslundagymnasiet
mycket trivsamt
bra ide men passar till alla åldrar
tänk att få krypa in där...ingår frukost ?
sättlök...men jag ser bara massa nyanser att färga
samma här
fikontårta
i hemslöjdens monter stog TOMAS RÖNNLUND
med sina fina skålar å brickor...vi var ju med på utställningen LÖV för några år sen ...bra ide att plocka tillbaka det i en bricka
man blir sugen när man ser det börjar växa upp plantor
kungsliljan är otroligt vacker tycker jag
vilken ide att göra en rutig blomma...
betydligt sämre ide ...vem  FAN vill ha denna i trädgården...möjligen på utedass
men den här skulle få sova lugnt i min trädgård
å även denna ...helt underbar
jag rösta på nr 4 tyckte dom fick med hela familjen även barnen med barncyken med växter
men 2 vann
dom vann även ifjol
tänkte att dom vinner nog för folk ser ett vanligt rum som alla kan ta till sej...men jag vill nog ha mer röra å outsäjbart rum...där allt kan hända å gör det
gick runt runt dessa fikon å tillbaka till dom hela tiden...men sen tänkte jag NEJ
nu packa alla ihop å vi gick ut...vi hann se allt vi var nöjda
å ute var det så naturligt vackert...vi Turfa oss tillbaka till bure...när Elisabet fått sin 250 unik sa jag att nu räcker det för idag å vi åkte raka spåret hem            

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela