Café i lä

Gårdscafé med ateljé & musteri

Slöjdsynder

Publicerad 2014-01-30 11:21:00 i Allmänt,

Det finns ett gäng slöjdare som varje år gör en kalender. Ide & produktion: Elin Danielsson , Sara Degerfält , Malin Karlsson   Fotograf : Johnny Karhinen för att nämna några. Gå ut på deras blogg  : slojdporr. wordpress.com        Första gången jag beställde deras kalender trodde jag att den skulle komma i ett stort brunt kuvert med stor tryckt text SLÖJDPORR tvärsöver, det brukar visst komma så....men inte till Prästgården...vanligt brunt utan text.
 
 
jag älskar att hänga upp den i ateljen. Jag skrattar så gott åt dessa synder som vi nog alla gör. Klippa i kartong me tygsax
mmm jag försöker hålla rakt...men det vore härligt att släppa loss...eller?
Farmor var så noga att man kunde vända duken avig utan att nån märkte det. Nog är jag mer åt det här hållet....men hennes röst hör man över axeln...du ska ha den längre än det tar att göra!!!!!
Oj oj oj  alla som känner mej vet att säkerhet framför allt....
Det blir ju snyggt iallafall....men Anna har köpt kallpressad linolja till spinnrockarna....Anna hette min farmor också....det får en att tänka ....nä nä ..det heter ju jag me...inte följer väl petigheten me namnet?   jo kanske ändå
går det så är väl det inget fel me det
ja vad säjer man..jag vet de som gjort det...inga namn
nä jag gillar ULL...men jag trot det hänt
Å herregu som gammal strövarledare är verkligen detta en synd...ryggen mot varandra..annars
måste provas det kan bli nåt riktigt snyggt
det det det känns...det tar emot , en verklig synd      En bild som inte kom med ....fålla med limpistol....den kan ni komma å se i ateljen i februari   Tack ni som gör denna, hoppas på nästa år

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela