Café i lä

Gårdscafé med ateljé & musteri

ROSENDALSTRÄDGÅRD

Publicerad 2015-04-01 16:56:12 i Allmänt,

Ett besök på rosendalsträdgård är ett måste när vi är i Stockholm
det är vår å jorden väntar...jag tycker det är så fint med plöjd jord
å bäddar som väntar på att bli sådda...växthus som värms upp av solen
hitta hit
å krukor
krukor
krukor
säsongen är på gång
massor av plantor att köpa eller bara njuta av
man kan fylla en kasse billigt å vänta till nästa vår
det är nått visst med jordlukten i ett växthus...följde farmor till en i holen som hade växthus...då visste jag att det ska jag ha nångång
gillar oredan å att det är jobb på gång
tittar gärna i lådor å känner att jag längta att börja
jord
påskkrukor på gång
en favorit MÅRBACKA
omplantering
köpt några såna här hemma på loppis...men inte till detta pris...man är rik
blev aldrig klok på vad detta var...nån ?
fin
fin
fin
fin
ute kan man värma sej
det är lite kyligt
Katarina tar bilder på det som skjuter
upp upp upp jag vill
sen ett fika
vi delar en macka...
men en del äter rester
dom dyker ner
å flyger upp
sen börjar vi tänka på vägen hem ( hotellet )
så många små krukor
på väg
mot
SKANSENS HEMSLÖJD...ses där
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela