Café i lä

Gårdscafé med ateljé & musteri

köket färdigt

Publicerad 2014-09-06 02:13:51 i Allmänt,

på begäran kommer nu bilder på mitt turkosa kök...så många ni var som väntat...jo det har varit klart några dar men musten å matfesten kom emellan
från matsalen
städskåpsdörren blv inte helt ok...jag ska göra om den
honugskruka utan lock...fick ett av en bakform...det är ingen honung i
4 franska stolar loppis...100:- för alla
färgen i hallen blir åt det ockragula hållet...tar nog me fatet å blandar så...den går så bra till turkost

denna skåp ska ut till rummet när köksön blir
jag tycker skåpdörrana blev finare än de var förut
texten har jag haft länge ...den har jag skrivit med textiltryckfärg
löktavlan har EVA Dahlrot Berggren målat...vi gick på Edelvik tillsammans
ja de här har jag berättat om
kolla vad fina  luckorna blev till denna färg   NCS S 2050-B20G
vinkylaren är bra att ställa oljan i...nära å mörkt...nen lilla backen är från musteriet  om målad
jo det händer...på kinden
köp å använd
så bra de är små listerna...man rymmer mycket
den italienska tuppen på muggen
italia amore...åså tuppen
medelhavsmat
man blir så trött att sitta vid bordet å vänta på att bli matad
Inger Lundkvist jobba på norra å ringde mej en dag år 2000...du måste hjälpa mej...jag ska göra en serie om
( människor & mat  ) kan du ställa upp...helst inte men kan jag få tipsa dej... Hans Berggren i Bygdeå...han är otrolig på mat å lagar allt från grunden...ta honom.   Hasse blev glad att få göra detta å 18/3 2000 var det i norran å var det bästa i denna serie...den lördagen det var i tidningen så var jag dit bjuden på precis de detsamma...fantastiskt gott        Tyvär drabbades han av cancer som tog hans liv mycket fort...född 13/4 1955  saknad sen 10/11 2003    kortet med hjärtat gjorde jag då...ett tovat hjärta med många band...för han hade många band till sitt hjärta från oss alla som fick förmånen att vara hans vän...han tog över mitt kök jämt han var hitbjuden...lagade all mat...å påstod att mina knivar var slöa...gick på konsum å köpte nytt...ni ska bara veta hur många knivar jag har...så länge nån minns dej så finns du ...du finns HASSE
har vi farit runt nu?
inlagd gurka
Anna ville jag skulle spara den grå murväggsbiten över kylen...så skåpsidan där ska jag måla som bruk sen...kylen ser bättre ut när den ser ut att fortsätta uppåt
äppelringar
på tork
ja bara som dekoration...jag har ju min evermat nu ( tork ) men jag tycker det är fint
ikväll blev det het kycklingsoppa ( eget recept )
ingefära
kantareller trattisar &champinjoner
 
currypasta extra hot...sambal oelek...vitlök
grillad kycklind å  massor av grönsaker å till den (soppan ) nudlat    Om Anna blir förkyld så ringer hon...mamma gör kycklingsoppa så jag blir frisk...den hjälper...God natt alla hoppas att ni fick vad ni ville...kan tyckas att en del bilder ser kalla ut i färgen men jag lovar er ...inte här jag trivs
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela