Café i lä

Gårdscafé med ateljé & musteri

Betonggjutning

Publicerad 2014-09-07 09:03:30 i Allmänt,

I går hade vi betonggjutning vid älven...8 st ivriga å glada hade anmält ...ja även några till som fick förhinder men sånt är livet å speciellt sommar å höst när det händer mycke å allt krockar på samma dag...det händer mej hela tiden
jag kokar kaffe å dukar fram köpesbullar ( trots att jag har cafe så bakar jag aldrig bullar ) David mustar för fullt så det är full aktivitet på gården...å naturligt vis så bjuder vi på ENDAST ÄPPLE å BARA BLÅBÄR...
 
 
Gertrud baka en jättegod kaka å bjöd på mmm
vackert väder å varmt fick vi
fika måste få ta en stund ...då flödar ideer...uppiggade å arbetsglada sätter vi igång
många formar som ska fyllas
å många rabarberblad som ska täckas
å få nya former...ska bli roligt att se den färdig
armering klippas
hjärtan är fortforande poppis å kommer väl att så förbli
en bra kulle är början på ett bra typ fågelbad
det är klart att bättre arbetsställningar finns...kanske skulle man spika ihop ett stadigt långbord
vi blandar å blandar...jag är jätte glad att jag köpte blandaren
jag har bakat kakor till cafet...ja som dekoration alltså
Mariann fyller ankor
ett riktigt piller jobb
plasthandskar ett måste  när man jobbar me betong
dom kommer aldrig att flyta mer
bladen är täckta
å formana fyllda
min syster son Stefan har dragit vatten så vi har det så bekvämt...en hink med hål så stänker det inte upp på benen
en stunds njutning med en kopp ska alltid finnas tid för
krasse min favorit
gillar när de slingrar iväg...pallarna mellan fikabord å gjutplatsen satte vi jordgubbar å i kanten satte jag några krassefrön ...tänkte att de skulle växa ner över kanten mot  bordet...men faktum är att jordgubbarna har jag inte sett till sen dess
sen täcks alla dagsalster me plast...blandaren skuras ordentligt...
alla är nöjda me dagen å åker hem... de får själv ta hand om sina saker åka hit å sköta om...kanske fukta på osv
kvar är bara jag å Amiralen...den andra fjärilen jag sett på gården i sommar...var är alla?
nä så stilla är det inte... alla ungarna är hemma...det mustas för fullt å andra aktiviteter...sen kom syrran Sonja å Stefan å bjöd oss alla på SURSTRÖMMING i växthuset...10 st som gillar att äta ihop...mmmmmmmm
 
 
 
 

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela