Café i lä

Gårdscafé med ateljé & musteri

tesil

Publicerad 2013-12-05 14:19:07 i Allmänt,

Jag undrar ibland att vi kommer på saker ( vi människor å djur) jag tycker det är så märkligt. En del kommer på att bygga nått å åka till månen, men jag tycker att små ideer är lika fantastika..... som att komma på att göra tovade kulor i tesil. Jag vet inte vem som kläcte iden, fick ett tips å jag prova
blötte ullen 2 gram
la den i kulan å vispa på i hett såpvatten
det tar sej
Jag fick byta vatten hela tiden , kallna fort av allt vispande.......DÅ kom jag på en ide...... häll såpvattnet i en panna å sätt den på en liten platta.
Det blev skitbra aldrig har vi värmt upp å hållit vattnet varmt så här ( inte på edelvik heller) hällt ut å spolat upp nytt. Vilken besparing...kanske inte i pengar kanske men, det känns mer i tiden att tänka sej för ,  för jorden.  nå ja nog tänkte jag mer på att jag blev avbruten hela tiden i mitt skapande
volia
se så fina de blev, kolla de som ska bli AIK-örhängen
det är härligt att ha skåpen fulla av ull
å silke
å tovade små bitar att ha på lut när de behövs
Man känner sej riktigt rik

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela