Café i lä

Gårdscafé med ateljé & musteri

MIN ANDRA HÄST

Publicerad 2019-05-20 09:40:53 i Allmänt,

 
Den här var brun...hitta den på loppis (natuligtvis) Ser ganska fin ut men trasig på många ställen å utan svans...tovig man i nått matrial som nästan imte saxen mäkta me.
men nu är den borta
några lagningar är limmade å där är det stenhårt
har köpt rött ulltyg (100%)  men det var en nyans mot blått...så jag köpte nytt inte stor skillnad men mej störde det
tänkte göra den till en dalahäst ...å klippte till bitar som från min barndomshäst.  Min farfar fick säckar från Nusnäs med ämnen till hästar...som han satt å snidade fram fina hästar ur. Dom skickades tillbaka till Nusnäs där de målades...ja den historien känner väl alla till...ått de målades där medan turister titta på. Men att det var gubbar som satt hemma å jobba med grovjobbet det kanske aldrig kommer fram. Å jag antar att det är så än eller så sitter dom i Kina å snider hästar å sänder tillbaka. Eller så målas de åxå där å bara några kommer omålade tillbaka så turister får se hur det går till å ökar köplusten...nå ja
Men jag blev inte nöjd så jag börja om i tankarna å ...jag gör den i min egen stil.   EN spets som syrran gjort fick bli början
TOR tänkte klippa av håret å jag tänkte hmmm vore det nått
istället för tagel
lite skojsur var han...men nog var håret fint...men än sattb det där det hörde hemma
KISSÄÄ...ja han heter så nu...han är alltid me när jag sy   TREVLIGT
Sadeln blir utbytt mot broderad
Gillar den här formen...den finns ju på första hästen me
å lite provning hur jag vill ha det runt hovarna
den här vann...men bitarna ska inte ligga på samma ställe i färg utan bli olika
nu tror jag jag har landat i ideen...broderad man typ som målad på dalahästen
å andra sidan färgad ull-lockar
än är bitarna bara lösa å utan men i huvet vet jag vars de hör hemma
manen klar å jag är sjukt nöjd med den
hon har fått en ny blick...glad...eller hur
slutet ska va gott...tror det blir längre färgad ull.lockar ån i manen
hela matsalen är övertagen av hästar
jepp låååånnnggga lockar blev det
åså fick dom följa med på textilfesten ...å några dagar före var de i Norran  å då ringde flera på morgonen å ville köpa dom...men DOM är inte till salu..Men ni får gärna se dom till Konstturen 6-7/7      å då finns det ett litet föl åxå ...en mager misshandlad som det är sjukt mycke jobb med...först måste hon få hull på kroppen å mycke kärlek så att hon kan börja lita på mej å förstå att jag vill henne bara gott....hon blir lila å fylld med blommor. åååå vad har jag gett mej in på jag har ju inte broderat blommor förr...en utmaning för oss båda blir detta. Nåja om vi bara har varandra går det nog ...å KISSÄÄ han finns med hela vägen....HADE vi hörs

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela