Café i lä

Gårdscafé med ateljé & musteri

NORDSKEN 2017

Publicerad 2017-05-29 11:23:35 i Allmänt,

Jaha nu fick man lära sej nått nytt igen
Katarina skulle vara på NORDSKEN å tova VÄSEN...hon beställde en bok på bibblan ...OK jag trodde detta bara var dataspel ...mina ungar har ju varit där varje år men aldrig jag. Men nu gick jag dit för det verkar vara även slöjd.   Jag å Ulrika på Handens Hus har ju jobbat med slöjd på både festivalen å Trästock flera gånger å det har verkligen varit kul.  å väldigt uppskattat av alla
jag vet nästan ingenting hur å vem som kom med iden att ta med sjöjd här ...men ansvarig
bra jobbat
det fanns ansiktsmålnig
men även för vuxna...jo jag vet ju hur det ser ut ...å mycke jobb...klart ett handtverk
det hade varit många å tovat...jag prata med några å de tyckte det varit sjukt roligt
alla väsen som gjordes skulle samlas in å sparas på Edelvik till nån större utställning typ ( tänk att vi nu använder detta ord TYP helt naturligt :-D )
se bara awesome
å många hade aldrig tovat nått...hoppas det ger mersmak
den heter SKRIKET...å det känns som ett skrik
jag å Katarina lever ju med ull varje dag ...så det är roligt att föra vidare
Katarina hade gjort en hemma först...ååååsa jag fantastiskt med det gula i håret...VA sa hon nänä det är en spricka i glaset på telefon...OK jojo dom finns ju i alla telefoner numera...alla har det så fort dom tappar dom det minsta klart ett tillverkningsfel...men just nu tillförde det något till bilden
nån kände så
jag träffa FREJ å VERRAN som var glada...dom hade köpt en bok som dom sökt
å dessutom fått den singerad
han ritade dessutom en egen bild till dom...det var väl fint
blev nyfiken på att det satt nån å målade
denna bild kändes precis som det känns ...man håller för man vill inte se en del saker som händer men man ser ju ändå ...man vet att det pågår...den var bra
Charlotte Widmark...solviks folkhögskola har gjort den...den fastna på näthinnan å på kvällen drog bilden snabbt förbi i en reklamsnutt å det kändes likadant ...obehagligt....bra jobbat tjejen å lycka till
Nästa år ska jag inte tycka att NORDSKEN bara är för spelare utan jag kommer att gå å se vad som händer...å inte bara komma trekvart innan Katarina sluta å packa ihop...å vi drog å åt middag



 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela