Café i lä

Gårdscafé med ateljé & musteri

NYA MATTOR

Publicerad 2017-02-22 16:20:21 i Allmänt,

Jag hade köpt varp å skulle väva ny matta till vardagsrummet. En stor med mycke färg den skulle vävas å sys ihop till jättestor.  Men sen insåg jag att jag aldrig skulle hinna till jul  ( allt ska ju va färdigt till jul )  Jag for till Rusta för att köpa fågelfrön å gick förbi mattorna ...då såg jag att de rea ut matter som såg ut som jag tänkt väva
la ihop å mätte... dom är inte exakt lika långa å det skulle ju vara konstigt om det skulle vara så exakt...man undrar ju vad den som väv fått i lön...Bilbo kollar längden upptill
Smeagol kollar nertill...det blir bra mattis
jag sydde med matttasor å grov virknål  ville ha en snygg rand
som fiskbensmönster ...ska man likas sy kan man göra det effetfullt
4 mattor å jag blev väldigt nöja...så jag köpte 4 till tillmatsalen å sen kom jag på mej själv att älska dessa mattor å de passar så till böckerna...så jag köpte till hela nedervåningen ..kök , hall , toa det blev 5 långa å 3 korta...å sen nån månad efter sitter jag å ser äntligen hemma...då sitter hon å syr ihop likadana mattor
jaa
så man hade inte helt fel ...det blev superbra å väldigt billigt ...4st ca 400:-  såg en sån ihopsydd på fina mattaffären de tog 11000:-

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela