Café i lä

Gårdscafé med ateljé & musteri

YLLEBRODERI

Publicerad 2016-03-01 23:27:00 i Allmänt,

 
 
ikväll har vi varit på yllebroderi på Handens Hus
 
Ulrika börja med att visa hur man syr
på kläde eller vadmal
jag valde vadmal längst till höger...Anna valde kläde grått
å garn ...finns ju i många grovlekar att välja på å många färger
å nålar ...det ska va en vass nål å med en liten rund grop i ögat så inte garnet nöts av...å man ska flytta garnet i ögat så det inte slits på samma ställe hela tiden...ok alltid lär man sej nått nytt
man kan sy ett nålbrev att samla nålarna i
 
 
sen sitter man där pratar å låter fantasin flöda...många skratt blir det ...så trevligt att många kommer
å vad ska detta bli
ååå en klänning ...detta skulle man vilja se klart
å detta
å vad sa nu Ulrika om baksidan...jo den får vara hur trasslig som helst...faktiskt bättre framsida då...då stygnen inte stramar...DETTA MÅSTE BLI EN KANONGREJ
jo faktiskt jättefint...bra jobbat ANNA...du klara franska knutar galant
 
å mitt ...fattar noll hur kunde det bli en HUND...jag kommer att riva upp detta jag är kattmänniska
KERSTIN SCHMIDT ...var där med sitt handfärgade ullgarn
se vilka färger
34 st
så nu har jag köpt 34 dockor  ( måste ha alla färger )
å BILBO Bagger  ( gick bara ut i köket fram å åter ...då passa han på )
har kolla att det är ullgarn...han bryr sej inte om annat än det bästa
det var allt från oss ikväll...GOD NATT
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela